loading...
فارسی وب نت
آخرین ارسال های انجمن
مدیر بازدید : 285 شنبه 08 اسفند 1394 نظرات (0)

ستاد انتخابات کشور در چند حوزه رای‌گیری نتایج انتخابات را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در وزارت کشور، از دقایقی پیش نتایج آرای مردم در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه تویسرکان، شهر بابک، قائنات و کلیبر و خودآفرین مشخص شد.

براساس این گزارش محمدمهدی مفتح با ۳۹ هزار و ۶۲۳ رای از مجموع آرای ۵۴ هزار و ۴۳۶ از حوزه تویسرکان رای راهی خانه ملت شد.
------------
علی اسدی نیز از حوزه انتخابیه شهر بابک با ۱۶ هزار و ۵۹۶ رای از مجموع آرای ۴۵ هزار و ۶۶ رای به عنوان نمایندگی مردم این شهرستان انتخاب شد.
-----------
ولی‌الله قلی‌زاده هم با ۳۶ هزار و ۹۳۶ رای از مجموع آرای ۶۳ هزار و ۴۸۰ رای به عنوان نماینده مردم ازحوزه انتخابیه کلیبرانتخاب شد.
-----------
از حوزه انتخابیه قائنات و زیرکوه هم فرهاد فلاحتی با کسب ۳۰ هزار و ۱۲ رای از مجموع از ۸۷ هزار و ۶۸۷ رای به عنوان نماینده انتخاب شد.
----------
در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان نیز آقای محمد حسینی با کسب ۱۳ هزار و ۴۲ رای از مجموع ۴۸ هزار و ۴۶۳ رای از مجموع آرای صحیح ماخوذه را به خود اختصاص داد.

مدیر بازدید : 269 چهارشنبه 04 شهریور 1394 نظرات (0)


**به اطلاع میرساند نرم افزار خبری اندروید اخبار روزانه که توسط خودم نوشته شده  بالاخره در بازار عرضه شد.

علاقمندان به این نرم افزار سبک و ویژه میتوانند آن را از بازار به طور رایگان از این لینک https://cafebazaar.ir/app/com.akhbar.aminroid/?l=fa
دریافت و نصب نمایند
از دوستان تقاضا دارم در صورت تمایل با امتیاز 5 ستاره و درج نظر مشوق باشید


اخبار روزانه در کافه بازار برای اندروید
اپلیکیشن اخبار روزانه متفاوت با اپلیکیشن های موجود از لحاظ سرعت لود اخبار و به روز بودن د راین اپلیکیشن سعی شده تمام تمهیدات لازم ...


     

مدیر بازدید : 283 پنجشنبه 25 تیر 1394 نظرات (0)

میرشفیعی خبر داد:

بیش از ۲۶ هزار اتصال اینترنتی رایگان در نمایشگاه قرآن ثبت شد

گروه فضای مجازی: مدیر فناوری اطلاعات نمایشگاه قرآن گفت: در ایام برگزاری نمایشگاه بیش از ۲۶ هزار اتصال اینترنتی رایگان ثبت شده که این آمار نشان‌دهنده میزان استفاده و رضایتمندی بازدیدکنندگان و استفاده‌کنندگان از اینترنت رایگان نمایشگاه بوده است.

سیدامین میرشفیعی، مدیر فناوری اطلاعات بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به وضعیت اینترنت نمایشگاه اظهار کرد: روزانه به طور متوسط بین 900 تا 1000 نفر از خدمات اینترنتی بهره‌برداری می‌کردند.

وی افزود: در ابتدای نمایشگاه قرآن، حجم در نظر گرفته شده برای بازدیدکنندگان 10 مگابیت بود که پس از افزایش حجم کلی نمایشگاه از صد به دویست و پنجاه مگابیت پهنای باند برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شد که این رقم برابر با رشد 250 درصدی است.


مدیر بازدید : 807 پنجشنبه 25 تیر 1394 نظرات (0)


بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تحت تحت پوشش صد و بیست مگا بایت پهنای باند اینترنت پرسرعت، برای استفاده بازدیدکنندگان قرار گرفت.

نتیجه تصویری برای سید امین میرشفیعی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید امین میرشفیعی مدیر فناوری اطلاعات بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن در این باره گفت: امسال با همکاری شرکت داتک، بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرارگرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال فضای نمایشگاه در دو قسمت باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب برقرار شده و به لحاظ وسعت چند برابر سال گذشته است، قطعا پوشش اینترنت نیز مشکلات مضاعف خود را در به دنبال داشته است.



مدیر بازدید : 469 سه شنبه 07 بهمن 1393 نظرات (0)

سلام

خوشبختانه اپلیکیشن اخبار روزانه مورد تایید تیم مارکت بزرگ  پلازا قرار گرفت البته

چند مارکت دیگر هم در حال بررسی هستند

ولی همین که پلازا به عنوان بهترین مارکت انخاب و تایید کرده جای خوشحالی و خرسندی دارد

برای دانلود و مشاهد لطفا به ادامه مطلب توجه فرمایید:

مدیر بازدید : 634 جمعه 03 بهمن 1393 نظرات (0)

واتس آپ (WhatsApp) نسخه تحت وب خود رونمایی کرد

به تازگی اپلیکیشن واتس اپ نسخه تحت وب خود را برای کاربران اندروید، ویندوز فون، بلک بری و سیمبین ارائه نموده است. این شرکت اعلام نموده به زودی نسخه وب برای کاربران آی او اس نیز ارائه می گردد.
برای استفاده از این امکان مراحل زیر را طی کنید:
*** ابتدا نسخه واتس اپ خود را بروز رسانی کنید. 2.11.505

 برای اینکار حتما از مرورگر کروم باید استفاده کنید

***به سایت https://web.whatsapp.com/ بروید

***طبق دستور العمل و برحسب نوع سیستم عامل خود مراحل ذکر شده را طی کنید.


مدیر بازدید : 658 سه شنبه 30 دی 1393 نظرات (0)

 سلام به همه دوستان خوب و عزیز

 با لاخره بعد از چند روز وقت گذاشتن برنامه یا اپلیکیشن خبری را با اسم اخبار روزانه تهیه کردم

 که امید دارم قابل قبولتون باشه و بین دوستانتون هم منتشر کنید

 البته این نسخه ابتدایی هست و دارم مدام روش کار میکنم و ارتقا میدم البته در همین حد هم قابل قبوله

 امید دارم دوستان نصب کنند و باگی داشت بفرمایند.

 از خصوصیات این نرم افزار سبک بودن کم حجم بودن به روز بودن و حتی استفاده از اینترنت موبایل هست امید دارم براتون مفید باشه

با این نرم افزار شما همیشه یکقدم جلوتر از دیگران خواهید بود همیشه مطلع و باخبرهستید

مدیر بازدید : 58409 دوشنبه 10 آذر 1393 نظرات (48)

  telegram آموزش اختصاصی اد کردن ایدی بدون شماره تلفن در تلگرام

درود به همه دوستان

جهت  اد کردن دیگران در نرم افزار تلگرام بدون اینکه شماره تلفن شما را بدانند  در این روش که به طور اختصاصی توضیح داده شده   و هیچ جایی دیگری در نت پیدا نخواهید کرد به طور واضح و همراه با عکس گام به گام به راحتی میتوانید اقدام نمایید و دوستان زیادی در تلگرام که نرم افزاری بسیار سبک و راحت و امن تر نسبت به وایبر میباشد داشته باشید

امید دارم توانسته باشم مطلبی مفید و منحصر به فرد تقدیم دوستان و خوانندگان این سایت 

کرده باشم

   ----خب  برای دیدن آموزش در ادامه همراه باشید:

مدیر بازدید : 340 شنبه 15 شهریور 1393 نظرات (0)

آیا رایانه یا لپ‌تاپ شما این روز‌ها‌ اتفاقی خاموش می‌شود؟

 شاید برای این رویداد، دلایل بسیاری در ذهن شما باشد.

 شاید اقدام به از نو نصب كردن سیستم عامل كرده‌اید؛

 اما مشكل همچنان پابرجاست!

 تا هنگامی كه دلیل این اتفاق را نمی‌دانید

، دست نگه دارید و دستگاه خود را به تعمیرگاه نبرید!

 شاید یكی از این پنج دلیل منجر به خاموشی اتفاقی لپ‌تاپ شما می‌شود.


خاموشی اتفاقی PC یا لپ‌تاپ برای هر كاربری، چیزی تشویش آور و نگران كننده است. بسیاری از كاربران ‌آن ‌را ناشی از جریان برق یا خرابی سیستم عامل ‌می‌‌دانند. البته شاید این یكی از دلایل این موضوع باشد و ‌كاربران درست حدس زده باشند؛ اما همیشه این گونه نیست. 

نكته اساسی ‌اینجاست كه رایانه‌ها چیز‌های شگفت‌انگیز‌تر از آنند كه ما بیشتر فكر می‌كنیم. یكی از این شگفتی‌ها، مربوط به سیستم «خود صیانتی» یا Self-Protecting آن‌ها می‌شود كه در مواقع حساس و بحرانی سیستم را به كلی خاموش یا Shut Down می‌كنند. ‌در اینگونه مواقع باید از خاموش شدن دستگاه خود خوشحال باشید. 

اما چه چیز منجر به فعال شدن ساز و كار خود صیانتی در رایانه و لپ‌تاپ می‌شود؟ مثل همیشه همراه ما باشید تا پنج دلیل اصلی این موضوع را برای شما افشا كنیم!


 

پنج دلیل برای Shut Down شدن اتفاقی لپتاپ شما

 

1 – درجه حرارت بالاتر از میزان معمول سیستم

یكی از نخستین و بارز‌ترین دلایل خاموشی اتفاقی سیستم به ویژه ‌هنگام انجام فعالیت‌های گرافیكی مانند بازی، حرارت بیش از معمول یا به اصطلاح Over-Heating سیستم است. این موضوع به ویژه در ‌لپ‌تاپ بیشتر صدق می‌كند و معمولا گرفتگی منافذ سیستم یا ضعف فن از دلایل عمده و اصلی آن است‌.

 

پنج دلیل برای Shut Down شدن اتفاقی لپتاپ شما

 

موضوع حرارت بیش از اندازه، به قدری برای سیستم خطر‌ساز است كه اكنون تقریبا همه دستگاه‌ها مكانیزم خاموشی خودكار را برای مقابله با این موضوع ‌دارند. برای حل این معضل نخست باید دلیل اصلی آن را بدانید، شاید فن دستگاه به خوبی عمل نمی‌كند یا منافذ دستگاه برای ورود و خروج هوا با انواع و اقسام اجرام گرفته شده باشد. اگر این موضوع درست است، هم منافذ و هم فن دستگاه را در صورت دسترسی به خوبی و با دقت پاكسازی كنید‌. 


مدیر بازدید : 1040 دوشنبه 11 فروردین 1393 نظرات (0)

یک برنامه فوق العاده می باشد که جایگزین بسیار مناسبی برای برنامه ویچت می باشد و به راحتی می توانید از تمامی امکانات آن استفاده نمایید. این برنامه تمامی قابلیت های برنامه ویچت را دارا می باشد.

BeeTalk 1.2.4

Look Around


با استفاده از این قابلیت می توانید دوستانی در محدوده اطراف خود پیدا کنید.
Whisper
پیام های جادویی بفرستید! پس از مدتی ناپدید می شوند
Free Calls and Messages
بی نهایت به مکالمه و چت بپردازید بدون هیچ هزینه ای

مدیر بازدید : 829 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)
مسنجر بسیار قدرتمند و محبوب تلگرام Telegram v1.4.8 اندروید  جدیدترین نسخه تنها در فارسی وب نت !

Telegram – تلگــرام یک مسنجر قدرتمند، رایگان و بسیار عالی از کمپانی Digital Fortress برای سیستم عامل اندروید می باشد که با تمرکز برروی دو فاکتور مهم سرعت و امنیت بسیار بالا طراحی گردیده است و به کاربران این امکان را می دهد که با سرعتی بسیار بالا عکس ها، ویدئوها، فایل ها و متن های دلخواه خودشان را برای دوستانتان در هر کجای این کره ی خاکی که باشند بفرستند! بله این مسنچر بسیار شبیه به اپلیکیشن معروف واتس آپ می باشد با این تفاوت که ویژگی هایی که تلگرام در اختیار کاربران قرار می دهد نسبت به واتس آپ بیشتر است و آن را به همه ی کاربرانی که به دنبال یک مسنجر رایگان و کم نظیر هستند پیشنهاد می دهیم!

در نرم افزار Telegram شما این امکان را در اختیار دارید که به صورت نامحدود به چت کردن با دوستان و آشنایان خود بپردازید، اتاق های چتی تا ۲۰۰ نفر را ایجاد کنید و به صورت گروهی به چت کردن بپردازید، فایل های مختلف خود از جمله ویدئو تا ۱ گیگابایت را ارسال کنید و از بابت همیشه داشتن پیام هایتان خیالتان راحت باشد چرا که همه ی پیام های شما ذخیره خواهند شد تا بتوانید به آن ها دسترسی داشته باشید.

برخی از امکانات و قابلیت های کلیدی اپلیکیشن Telegram اندروید :

مدیر بازدید : 741 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
تعصب گرایی - فاناتیسم (Fanatisme-Fanatics)


به معنای اعتقاد تعصب آمیز از هرنوع چه سیاسی,چه مذهبی وچه اخلاقی است. به عبارت بهتر تعصب نسبت هر چیز را فاناتیسم می نامند .



خب به یک تعریف جامعتر و البته کاملتر نیاز داریم یه سایت آفتاب سر میزنیم

 

این پدیده مخرب با این عملکرد امروزی خود چندان سابقه طولانی ندارد. فاناتیسم در واقع پافشاری بر روی ایده ها و عقاید گذشته و دفاع از آن بدون کوچک ترین امکان تجدیدنظر است . این تفکر هرگونه بحث و مجادله را در این مورد رد کرده و هیچ گروه و نظر دیگری را بر حق نمی داند . «فاناتیکر»ها که در کار سیاسی فعال هستند ریشه مذهبی دارند و حتی آن بخشی هم که از نیروهای چپ منشعب شده اند و این طرز تفکر را به عنوان راه حل پذیرفته اند نیز جزو فاناتیکرها به حساب می آیند.این گروه ها تکامل و تجارب دیگران را قبول نداشته و بیشتر مبدا را در نظر دارند و عموما به وسیله یک فرد اداره و یا هدایت می شوند. فاناتیسم طرفداران خود را بطور کلی کور و کر کرده و آنچنان تبلیغ می کنند که تحت سلطه فکری فرماندهان باشند. آنها با توجه به اینکه در حاکمیت نیستند و شانس آن را ندارند که در عمل عقاید به غایت خطرناک خود را تجربه کنند بیشتر خود را منفرد کرده و حتی در مواردی دست به خودکشی دسته جمعی می زنند. فاناتیسم بیشتر شامل گروهای مذهبی می شود که اگر این تفکرات خود را با سیاست قاطی کنند به یک جریان غیر قابل کنترل و خطرناک تبدیل می شوند.در شرایط فعلی سه گروه فاناتیکر بسیار خطرناک در مقابل هم قرار گرفته اند یکی فاناتیسم مذهب مسیحی است که در تعدادی از کشورهای غربی از جمله در امریکا در حاکمیت هستند و تقریبا تمامی جناح های محافظه کار را پشت سر خود جمع کرده اند و حتی تئوری جنگ تمدن ها که منظور آن نابودی تمامی مذاهب و تمدن های دیگر است را تحت عنوان ما برتریم تئوریزه کرده ند.این تز نیات بسیار خطرناک این نوع فاناتیسم را می دهد. این جریان با توجه به امکانات نظامی و مالی و پشتیبانی نیروهای محافظه کار جهانی و کشورهای محور امریکا با توجه به کارکرد فاشیستی بسیار خطرناک بوده و عملا طی چهارده سال گذشته سه جنگ بزرگ را تدارک دیده است . جنگ یوگسلاوی برای قطع نفوذ مذهب ارتدوکس روسی و جدا کردن بخش کاتولیک آن از روسیه ، جنگ افغانستان علیه فاناتیکر های طالبان . در که تضاد بین نیروهای مذهبی سنی با مذهب مسیحیت نوع امریکایی را بشدت افزایش داده است و احتمال باز سازی آن نمی رود و در جنگ عراق و افغانستان فاناتیکرها بطور داوطلب راهی صحنه جنگ شده اند، بیشتر سربازان امریکا ومتحدان آن از جمله کره جنوبی از مسیحیان فاناتیکر هستند.ورود نیروهای متجاوز به عراق و افغانستان زمینه مساعدی برای نیروهای فاناتیکر برای بسیج توده های مذهبی بوجود آورده است . آنها دقیقا همان کار افراطیون مسیحی امریکا و یهودیان اسراییل رادر پیش گرفته اند.در هرسه جنگ و تجاوز غرب مشخا شده است بدون بسیج مذهبیون مسیحی افراطی امکان تجاوز و ادامه آن میسر نبوده است . اقدامات دوسال اخیر جنگ در عراق و افغانستان بهترین گواه این مساله است و به نظر می رسد افراطیون دوطرف بر عملیات خود بیفزایند و آن را در سطح منطقه و جهان گسترش دهند. اقدامات گروه های افراطی که در کنار مقاومت توده یی در عراق فعال هستند و کوشش دارند همانند امریکا برای خود وجهه یی دست وپا کنند تاکتیک طرف امریکایی را با شکست مواجه کرده است .فاناتیکرهای امریکایی دو اشتباه تاکتیکی و استراتژیکی کرده اند یکی اعلام استفاده از حمله پیشگیرانه است که به همه نیروها و کشورها این مشروعیت را می دهد تا با تمام ابزار و امکانات خود را مسلح کرده و به مقابله بپردازند و بتوانند به بسیج توده ها بپردازند که در این مورد هم موفق بوده اند.اشتباه دوم امریکا در تحلیل اوضاع این بود که پس از ۱۱ سپتامبر برای سروسامان دادن به اوضاع امنیتی داخل کشور ترجیح داد به تجاوز خارجی دست بزند. این اقدامات نه اینکه مساله امنیتی داخل امریکا را حل نکرد بلکه بر شدت نا امنی در تمام کشورهای غربی و ژاپن افزوده شد و آنها را مجبور کرد بودجه سرسام آوری بدین منظور در نظر بگیرند.نیروی سوم در جهان ، فاناتیکرهای یهودی هستند که پس از تشکیل دولت مذهبی یهودی در اسراییل تمام پیوندهای منطقه یی را از بین بردند. این نیرو به علت کمی جمعیت و امکانات مالی محدود قادر نشد سیاست افراطیون مسیحی رادر منطقه خاورمیانه پیش ببرد ولی در داخل و بویژه در جناح محافظه کار امریکا و غرب از نفوذ قابل ملاحظه یی بر خوردار است و تا به امروز موفق شده است تفکرات افراطی خود را با افراطیون امریکا هماهنگ کند. اسراییل به یک جنگ بی پایان با اعراب دست زده است و می شود گفت اسراییل وامریکا دو کشور خطرآفرینی هستند که سالیان سال است توسط افراطیون فاناتیک اداره می شوند.

 

حال به دانشنامه آریانا سر میزیم تا اثر این عامل را بر جوامع قدیمی بررسی کنیم

 

اثرات بر جوامع قدیم ایرانی:

در زمان ساسانیان نظام طبقاتی اجازه نمی‌داد که مردم عادی تحصیل کنند و سواد مخصوص طبقۀ موبدان، دبیران و درباریان بود و فاناتیسم مذهبی از طرف موبدان فاسد حکمفرما بود؛ به همین جهت بعد از جنگ‌های کوتاهی تسلیم اعراب مسلمان شدند و فرار را بر قرار ترجیح دادند. شکست‌های هخامنشیان در برابر اسکندر و ساسانیان در برابر اعراب مسلمان سبب تغییر زبان، فرهنگ و مذهب و هویّت مردم ایران شد. باستانگرایان ما چگونه می‌توانند با آن‌همه تحولات به ایران باستان و شاهنشاهی هخامنشی و ساسانی افتخار کنند و آن را تکیه‌گاه و رکن و اساس ملّیت مردم امروزی ایران که همه ویژگی‌هایشان با آن‌ها متفاوت است، قرار دهند. اکثریت مردم ایران یا از مهاجرین[٧] بعد از اسلامند، مانند قسمت عمدۀ ترکان و عرب‌ها و... و یا اولاد مردم بومی قدیم ایرانند، که تابع امپراطوری‌های هخامنشی، اشکانیان و ساسانیان بودند ولی از قوم حاکم نبودند. تعدادی هم از اختلاط ایرانیان قدیم و مهاجرین بعدی به وجود آمده‌اند، مانند سادات که از اختلاط اعراب (اولاد پیغمبر اکرم (ص)) با ایرانیان به وجود آمده‌اند.

 

خب به کتاب مورخین هم سر میزنیم که

 

یرواند آبراهامیان" در "ایران بین دو انقلاب" به گسترش چشمگیر تعصب مذهبی در ایران در نیمه ی دوم قرن 13 نسبت به نیمه ی اول آن اشاره میکند و علت آن را فروش امتیازات مختلف به بیگانگان و سلطه ی خارجی و گسترش فقر ناشی از آن میداند. او ایرانِ اوایل قرن 13 را چیزی متفاوت با آنچه اکنون میبینیم توصیف میکند

در نیمه ی اول قرن اقلیتهای مسیحی در ایران آزادانه زندگی و تبلیغ میکردند،رهبران مذهبی ایران حتی از یک مسیونر مسیحی به علت فتح باب مناظره دینی بین اسلام و مسیحیت تشکر کردند، سه سیاح غربی مینویسند: هر روز تمام نقاط شهر مشهد را زیر پا میگذاشتم و هرگز کوچکترین تعرضی به من نشد. و حتی از پایین ترین رده ها سخنی در حمله به دین خودمان نشنیدن. در سرتاسر این کشور شاهد بی اعتقادی،خداپرستی و آزادی بیان مذهبی بودم"

سپس توضیح میدهد که اما این فضا در نتیجه ی جنگ با بیگانگان و بخصوص معاهده ی حقارت بار ترکمن چای و اجتماع مردم بر علیه رفتارهای توهین آمیز سربازان روسی (که به دنبال این معاهده وارد ایران شده بودند) عوض شد و در اواخر قرن سیاحان غربی بیگانه هراسی و تعصب مذهبی را از عناصر متشکله ی فرهنگ عمومی در ایران میپنداشتند

 


مدیر بازدید : 454 سه شنبه 29 بهمن 1392 نظرات (0)
زندگی‌تان را از نو بسازید
خیلی وقت‌ها لازم است تغییراتی اساسی در زندگی‌مان ایجاد کرده و برنامه‌های عادی و همیشگی زندگی را عوض کنیم تا شادی بیشتری هم به زندگی‌مان راه یابد. البته دلیل این کار هر چه که باشد، چندان مهم نیست چون بالاخره چنین وضعی باید اتفاق بیفتد، ولی گاهی ایجاد این تغییرات اینقدر سخت و دشوار به نظر می‌رسد که بعضی‌ها را پشیمان می‌کند.
در صورتی که روان‌شناسان می‌گویند نباید در زندگی گرفتار روزمرگی‌ها بشویم و براساس نظر آنها خوب است با تغییراتی هر چند کوچک و جزئی، حال و هوای زندگی را دگرگون کنیم. پس اگر شما هم نگران ایجاد چنین تغییراتی هستید یا می‌ترسید نتوانید با آنها کنار بیایید، خوب است این مراحل را امتحان کنید:
ـ عواقب ناشی از ایجاد تغییرات در زندگی را بررسی کنید و آنها را به طور دقیق و کامل در نظر داشته باشید. گاهی ممکن است این تغییرات بشدت زندگی‌تان را عوض کند و مسیر جدیدی را پیش‌روی شما قرار دهد. به همین دلیل هم حتماً باید درباره تصمیم‌هایی که گرفته‌اید، فکر کنید و با اطمینان آنها را اجرا نمایید. یعنی اول باید مطمئن شوید و پس از آن اقدام کنید.
ـ پس از این که از درست بودن تصمیم‌ها مطمئن شدید، زندگی‌تان را بعد از اجرای آنها تصور کنید؛ البته با در نظر گرفتن تمام جزئیات. مثلا باید بدانید پس از ایجاد تغییرات دلخواه‌تان، کجا زندگی خواهید کرد؟ روابطی که با دیگران برقرار می‌کنید، چطور خواهد بود؟ در آن موقعیت چه شغلی خواهید داشت؟ و... به عبارت دیگر باید آنچه را که می‌خواهید در عمل به آن برسید، در ذهن‌تان به طور دقیق مشخص کنید و نسبت به آن آگاهی کافی داشته باشید.
مدیر بازدید : 422 سه شنبه 29 بهمن 1392 نظرات (0)


در روزگاران قدیم چوب‌بری زندگی می‌کرد و با این که بسیار قوی جثه و تنومند بود، نمی‌توانست کاری برای گذران زندگی پیدا کند. روزها و هفته‌ها و ماه‌ها به این در و آن در زد و به هر جا که می‌توانست سرک کشید تا این که سرانجام توانست در یک کارگاه چوب‌بری کاری برای خود دست و پا کند.
شرایط کاری و حقوق خوبی در کارگاه به او پیشنهاد شد، به همین دلیل چوب‌بر تصمیم گرفت تمام تلاش خود را به کار گیرد و تا می‌تواند خوب کار کند تا صاحب کار از او راضی باشد.
صاحب‌کار اره‌ای به چوب‌بر داد و او را راهنمایی کرد که درخت‌های کدام قسمت از جنگل را باید ببرد.
چوب‌بر قصه ما در اولین روز کاری خود توانست هیجده درخت را قطع کند. صاحب‌کار از نتیجه کار او خوشحال شد و به دلیل تلاشش به او تبریک گفت و از او خواست به همین نحو به کارش ادامه دهد.
چوب‌بر که از حرف‌های صاحب‌کارش انرژی و انگیزه گرفته بود، روز بعد بیشتر تلاش کرد، اما فقط توانست پانزده درخت را قطع کند.
روز سوم بیشتر و سخت‌تر کار کرد، اما فقط ده درخت را قطع کرد. در کمال تعجب با وجودی که چوب‌بر هر روز بیشتر تلاش می‌کرد، اما نتیجه کار روز به روز کمتر و کمتر می‌شد. چوب‌بر با خود فکر کرد و گفت: �حتما توان خود را از دست داده‌ام.�
او به دیدار صاحب‌کارش رفت؛ عذر‌خواهی کرد و برای او توضیح داد که نمی‌فهمد چرا هر چقدر بیشتر تلاش می‌کند، کمتر موفق می‌شود، و روز به روز درختان کمتری را قطع می‌کند.
صاحب‌کار از او پرسید: چه مدت از آخرین باری که اره خود را تیز کرده‌ای می‌گذرد؟
چوب‌بر با تعجب پرسید: اره‌ام را تیز کنم؟ من اصلا برای این کار وقت نداشتم و مدام مشغول قطع‌کردن درختان بودم..
کار‌فرما گفت: اگر می‌خواهی قدرتمند باقی بمانی و کار کنی باید همیشه اره‌ات را تیز کنی.

مدیر بازدید : 431 چهارشنبه 23 بهمن 1392 نظرات (3)

نظرتون راجع به سالاد پرتقال و پیاز چیه؟

طرز تهیه سالاد پرتقال و پیاز

 

 

طرز تهیه سالاد پرتقال و پیاز

 

 

در نظر اغلب ما سالاد، ترکیبی از سبزیجات مختلف شامل کاهو، کلم، گوجه‌فرنگی، خیار و مانند اینهاست.
اگر می‌خواهید در این سرمای زمستان بدنتان در مقابل بیماری‌های فصل مصون بماند و از طرفی از خوردن مرکبات و آب آنها به روش معمول نیز خسته شده‌اید، این بار طرز تهیه سالادی را به شما آموزش می‌دهیم که مانند سالادهای رایج میوه‌ای، تنها از مخلوطی از میوه‌ها تشکیل نشده است بلکه ترکیبی است از مرکبات و سبزیجاتی مانند پیاز، نعنا و... که در دستور آن خواهید دید.
این سالاد سرشار از ویتامین C بوده و برای سرماخوردگی بسیار مفید است.

 


● مواد لازم برای ۶ نفر:
▪ ۴ عدد پرتقال ریز
▪ ۲ عدد نارنگی
▪ ۲ عدد پیاز
▪ یک قاشق سوپ‌خوری زیره
▪ یک قاشق چای‌‌خوری پودر فلفل سیاه
▪ یک قاشق سوپ‌خوری برگ نعنای تازه، (خرد شده)
▪ ۶ قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون
▪ مقداری برگ نعنای تازه و تعدادی زیتون سیاه برای تزئین
▪ یک قاشق سوپ‌خوری آب لیموترش
▪ یک قاشق سوپ‌خوری آب پرتقال

 



مدیر بازدید : 850 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)



چک کردن گوشی موبایل همسر: صحیح یا غلط؟



باعث می‌شود احساس بدی پیدا کنید اما نمی‌توانید جلو خودتان را بگیرید. 

درمورد میل شدید و وحشتناک به چک کردن گوشی موبایل همسر و درست یا غلط بودن آن با یک روانشناس صحبت کرده‌ایم.

از بیشتر کسانی که به من برای مشاوره مراجعه می‌کنند شنیده‌ام که خیانت همسرانشان از طریق اس‌ام‌اس، ایمیل و فیسبوک بوده است. من باور ندارم که این روش‌های ارتباطی باعث باز شدن فضا برای خیانت می‌شود. فقط  گرفتن مچ آدم‌ها را آسان‌تر می‌کند. 

بعضی‌ها نمی‌توانند جلو خودشان را برای چک کردن‌های مداوم بگیرند. ارباب رجوع‌هایی داشته‌ام که موبایل‌های همسرانشان را چک می‌کرده‌اند. بیشتر‌آنها زن بودند و اکثرشان بعد از اینکه یکبار مچ همسرشان را در خیانت گرفته بودند به این کار روی آورده‌اند. اعتماد بین آنها شکسته شده و اضطراب زیادی درمورد رابطه‌شان دارند. چه موضوع این باشد چه نباشد، کسی که مدام همسرش را چک می‌کند دچار عدم امنیت و مشکلات مربوط به اعتمادبه‌نفس است.

در مواردی که کسی قبلاً به آنها خیانت کرده و همسر کنونی‌شان کاملاً معصوم است، موقعیتی بسیار ناعادلانه ایجاد می‌شود. زوج‌هایی را دیده‌ام که مرد کاملاً به همسر خود وفادار بوده اما باز هم همسر او مدام در حال چک کردن او بوده است. بعضی اوقات وقتی زنی نمی‌تواند به اضطراب خود غلبه کند، شکافی بین آنها ایجاد می‌کند و رابطه بر هم می‌خورد.


مدیر بازدید : 580 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (0)

دانلود آلبوم جدید و فوق العاده زیبای شهرام شکوهی بنام کولیِ عشق با ۲ کیفیت

( ترانه : مهدیه عرب، شهرام شکوهی، علی بحرینی و مهلا سلیمان‌ )
( تنظیم : میلاد ترابی، گرشا رضایی و امیرحسین کاشانیان )


مدیر بازدید : 474 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)


طومار خواستار برخورد وزارت بهداشت با گذاشتن نان باگت جلوی ساندویچی ها


دوستان گرامی

اخیرا موردی خیلی ذهنم رو مشغول کرده و از طرفی هم بی توجهی مسئولین ذیربط من را برآن داشت تا با تهیه طومار اینترنتی در صدد رفع این معضل با همکاری همه شما برآییم

و اما اصل ماجرا در خصوص نان باگت هایی هست که صبح ها توسط توزیع کنندگان پست درب های مغازه های اغذیه فروشی بدون در نظر گرفتن نکات بهداشتی و سلامتی گذاشته میشه و همه گذرا از اون رد میشویم و از طرفی هم ادارت بهداشت مناطق هم بی توجه به آن هستند
لذا بر خورد لازم دانستم تا شاید با جرقه ای توسط شما دوستان بتوانیم با این معضل که باعث شیوع بیماری و الودگی بوده و خواهد شد برخورد کنیم

و بر همین اساس طومار اینرنتی به ادرس ذیل را تهیه کردم که تقاضا دارم ضمن امضا کردن آن لینک مربوطه را در فیس بوک های و جاهای مختلف نت توزیع و کپی تا دیگران هم با امضا آن اعلام حمایت کنند تا بعداز پایان مراحل به وزارت بهداشت فرستاده شود

باشد که ما گامی در جهت سلامت شهروندان جامعه خود بر داشته باشیم


کلیک لینک طومار


مدیر بازدید : 599 جمعه 19 مهر 1392 نظرات (0)
فضول‌های بیشعور
یک آدم فضول کلاً ادم بیشعوری است ولی بعضی فضول‌ها دیگر شورش را درمی‌آورند. در اینجا چند مدل بیشعور فضول را که روی اعصاب من خیلی اسکی کرده‌اند، فهرست میکنم:
فضول‌های بیکار: این فضول‌ها اغلب کاری ندارند جز فضولی کردن و معمولاً بیشتر وقتشان را هم پای اینترنت و تلفن می‌گذرانند و در حال سرچ کردن اسم و رسم شما در فیسبوک و گوگل و یا گرفتن احوال شما از دوستان هستند تا مبادا کاری بکنی و آنها ازش خبر نداشته باشند. یک نمونه آن یک آشنای قدیمی بود که هربار من توی یک سایت خراب شده عضو می شدم، پیام درخواست اضافه کردن ایشان به لیست من هم ظاهر می‌شد
فضول‌های طلبکار: این فضول‌ها کلاً طلبکار تو هستند و حق خود می‌دانند که هر اتفاق مهم و دست اول زندگی‌ات را برایشان مو به مو تعریف کنی. نمونه‌اش یک فامیل نزدیک است که تازه به رموز اینترنت آشنا شده و از جیک و پیک مراودات تو خبر دارد و مثلاً اگر خبر موفقیت خودت را در فلان زمینه روی سایت بگذاری، طلبکارانه کامنت می‌گذارد که چرا او را خبر نکرده‌ای حالا بخش مربوط به خبرهای تلفنی را خودتان تا آخر حدس بزنید.

فضول‌های بی‌ادب: این فضول‌ها، اگرچه نسبت به بقیه ممکن است بیشعورهای کم آزارتری باشند ولی رفتارشان حالت را به هم می‌زند. شده ناراحت باشید و علت ناراحتی هم تا حدی روشن باشد ولی نخواهید علت را به زبان بیاورید و یک بیشعور شما را ذله کند تا حرف بزنید؟ منظورم همین‌هاست. یک نمونه‌اش این که تو به عنوان یک جنس مونث در ماه دچار دردهای ماهیانه می‌شوی. حالا این فضول بی‌ادب از قضا یک مرد است، می‌بیند به خودت می‌پیچی و حال و حوصله نداری و حالت را می‌پرسد، محترمانه یک بیماری الکی را بهانه می‌کنی مثلاً سردرد تا او را از سر خودت باز کنی ولی او دست بردار نیست. بهانه‌های دیگری می‌آوری و او قانع نمی‌شود. از خنده‌های موذیانه‌اش می‌فهمی که علت ناراحتی‌ات را فهمیده ولی باز به پر و پای تو می‌پیچد تا علتش را بگویی. واقعاً بیشعوری تا چه حد؟



مدیر بازدید : 878 جمعه 29 شهریور 1392 نظرات (0)


اگر به شما تجاوز جنسی شده است بخوانند




می گویند دردی که آن روز در دل‌تان نشسته، تا آخرین روز زندگی‌تان آرام نمی‌شود و تجاوز را دردناک‌ترین تجربه‌ای می‌دانند که می‌تواند گریبان یک نفر را بگیرد.
به گزارش مجله سیب سبز، اگر شما قربانی آزاری در دوران کودکی یا بزرگسالی‌تان شده‌اید، خواندن این صفحه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این چند خط، نه می‌خواهیم شما را به قوی تر بودن و فراموش کردن مجبور کنیم و نه می‌خواهیم بگوییم که فقط انتقام شما را آرام می‌کند. این بار می‌خواهیم به شمایی که تصویر دلخراش یک آزار را در ذهن خود قاب کرده‌اید، بگوییم که اگر در تمام روزهای گذشته با خشم و ترس و اضطراب زندگی کرده‌اید حق با شماست و این امید را پیش چشم‌تان بیاوریم که اگر چند قدم به جلو بردارید و از اطرافیان‌تان و روانشناسان کمک بگیرید، می‌توانید روزهای آرام تری را تجربه کنید.
مشکل شما اصلا کوچک نیست
نمی‌خواهیم با توصیه‌های بی‌مورد، شما را آزرده‌تر کنیم. اگر بعد از این اتفاق، با هجوم خشم، اضطراب، ترس یا عصبانیت روبه‌رو شده اید، خود را سرزنش نکنید. اتفاقی که برای شما افتاده است، دشوارتر از آن است که با چند توصیه ساده از پس برطرف کردنش بربیایید. میزان زمان و تلاشی که برای رها شدن از این احساسات به آن نیاز دارید، با توجه به سن شما در زمانی که این اتفاق رخ داده و میزان و شدت آن متفاوت است. اگر شما پیش از این رخداد، با مشکلات و اختلالات روانی دیگری هم روبه‌رو بوده‌اید و درگیر احساس افسردگی، اضطراب، ناتوانی در مدیریت هیجان‌ها و اختلالات دیگر روانی بوده‌اید، طبیعی است که به زمان طولانی‌تری برای مرمت روان خود نیاز داشته باشید. از طرف دیگر، نوع برخوردی که در این اتفاق با شما شده است هم می‌تواند مسیرتان را برای رسیدن به آرامش، کوتاه‌تر یا بسیار طولانی تر کند. پس خود را با دیگران مقایسه نکنید و به جای تخریب بیشتر خود و غرق شدن در احساس ناتوانی، با شیوه و زمانبندی خودتان از این بحران بیرون بیایید.

مراقب باشید!
والدین در سال‌های کودکی، بیشتر از هر زمانی باید مراقب فرزندشان باشند، چراکه کودک آگاهی لازم و یا توانایی مراقبت از خود را ندارد. اما شمایی که روزهای کودکی را پشت سر گذاشته‌اید، حالا مسئولیت مراقب از خود را خودتان به عهده دارید. پس مراقب مکان هایی که به آن قدم می‌گذارید و آدم‌هایی که با آنها روبه‌رو می‌شوید باشید. نمی‌خواهیم شما را از قدم برداشتن در شهر بترسانیم و تنها به شما یادآوری می‌کنیم که احتیاط نه نشانه کوته فکری شماست و نه شما را یک فرد ترسو جلوه می‌دهد. یادتان باشد که در صورت بروز چنین اتفاقی، تا پایان عمر نمی‌توانید اثراتش را از روان خود پاک کنید، پس از تجربه‌های دیگران درس بگیرید و صفحات حوادث روزنامه‌ها را به چشم داستان‌های هیجان انگیز نگاه نکنید، چراکه هیچ کدام از قربانیان تجاوز، گمان نمی‌کردند روزی در این شرایط گرفتار شوند.

مدیر بازدید : 486 یکشنبه 10 شهریور 1392 نظرات (1)
آموزش گذاشتن اهنگ

ابتدا برای اینکه اهنگ مورد نظر برای دوستان به راحتی پخش بشه باید حجم آن را کم کنیم


  برای ساخت يا تغيير فايل صوتی با حجم بالا به فايل صوتی كم حجم كه معمولا برای پخش در سايت و وبلاگ استفاده ميشود نياز به نرم افزار JetAudio ورژن 7 يا بالاتر داريم ميتونيد اين نرم افزار را از اينجا دانلود كنيد 



بعد از دانلود و نصب جت ادیو را اجرا کنید البته جت ادیو برای پخش فایلهای صوتی هم هست ولی چون امکان کم کردن حجم با کیفیت خوب را دارد از این نرم افزار استفاده میکنیم

بعد از اینکه نرم افزار را اجرا کردید باید این صفحه را ببینید


کلیک روی قسمتی که فلش قرمز نشان داده

بعد از اينكه بر روی convert Audio كليك كنيد



مدیر بازدید : 610 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (1)
افراد دارای شخصیت هیستریک یا نمایشی چه خصوصیاتی دارند؟



پاسخ: خصوصیات عمده ی این تیپ شخصیتی، توجه طلبی افراطی و آرایش ظاهری برای جلب توجه و هم چنین داشتن رفتارهای هیجانی و نمایشی است.



شخصیت هیستریک یا نمایشی، یکی از انواع تیپ های شخصیت می باشد. خصوصیات عمده ی این تیپ شخصیتی، توجه طلبی افراطی و آرایش ظاهری برای جلب توجه و هم چنین داشتن رفتارهای هیجانی و نمایشی است. این قبیل افراد، بسیار تلقین پذیر بوده و در روابط بین فردی، بیش از حد متعارف، از خود صمیمیت نشان می دهند. تیپ های هیستریکال بسیار احساسی، برون گرا، شورانگیز، تابع امیال، ساده لوح، بی آلایش و غالباً جذاب هستند. علاوه بر جذاب بودن - به ویژه در بین جنس مخالف- مردم پسند نیز هستند.




ویژگی های افراد دارای شخصیت هیستریک

وابسته بودن به دیگران:

این قبیل افراد، به گونه ای کودک وار وابسته به دیگران هستند. از کم ترین استقلال شخصی برخور دارند و به تنهایی قادر به انجام امور خود نیستند، توان تصمیم گیری ضعیفی دارند و همیشه منتظرند که دیگران برای آنان تصمیم بگیرند و البته این ناتوانی به شکل جبران کمبود، نمود می یابد.

تشنه ی توجه و محبت:

حرکات و رفتارها ی شان در جهت جلب توجه دیگران است و برای این کار، به هر ابزاری متوسل می شوند؛ از گریه و زاری گرفته تا ایماء و اشاره های نامتعارف و آرایش های تند. آنان دوست دارند هم چون یک بت پرستیده شوند.

رفتارهای نمایشی:

این گروه از افراد، رفتارهای نمایشی و درام گونه دارند. این قبیل رفتارهای نمایشی، ممکن است بسیار ظریف و تحسین برانگیز و یا خشن و پرخاشگرانه باشد. بیش تر در جمع و یا مهمانی های خانوادگی سعی می کنند با انجام حرکات نمادین و نقش بازی، در ذهن دیگران خاطره بکارند.

اغراق در بیان مسائل:

هنگام نظر دادن پیرامون مسائل یا اشخاص، بسیار اغراق آمیز و خارج از حد متعارف صحبت می کنند. آب و تاب خاصی به موضوع می دهند یا بیش تر از آن چه که هست، بزرگ توصیف می کنند و یا بیش از حد، کوچک نمایی و تحقیر می کنند.

هیجان زدگی:

بیش تر مواقع هیجان زده هستند. غم، شادی، خوش بینی، بدبینی، ترس و... را به صورت متناوب و متغیر ابراز می کنند.

احساسات ناپایدار:

احساسات و عواطف آنان، متغیر و سطحی است به گونه ای که احساس شان پیرامون یک موضوع، مدام از حالتی به حالت دیگر تغییر می کند و از عمق بسیار کمی نیز برخوردار می باشد.


مدیر بازدید : 493 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

گوگل و فناوری ترجمه همزمان زبان های گوناگون !


به نظر می رسد بلند پروازی های کمپانی گوگل تمامی ندارد ! کمپانی گوگل به سختی مترصد رسیدن به فناوری های آینده


بشریت است چرا که هنوز در آزمایشگاه های سری و مخفی خود مشغول کار بر روی پروژه های گوناگونی مانند عینک هوشمند گوگل و پروژه LOON است.امروز نقل هایی از Hugo Barra ( هوگو بارا ) ؛ که سمتش در این کمپانی نایب رئیسی بخش اندروید است منتشر یافته است که خبر از تلاش کمپانی گوگل در زمینه ترجمه می دهد.گویی طبق نقل های منتشر شده از وی ؛ کمپانی گوگل قصد طراحی پلتفرمی را دارد که کار ترجمه همزمان زبان های گوناگون را در آن واحد انجام می دهد.اگر این طرح عملی شود باید از این پلتفرم به عنوان انقلابی شگرف در زمینه ارتباطات انسانی یاد کرد.البته شایان ذکر است که ؛ کار طراحی این پلتفرم به تازگی شروع شده است و تا به این جای کار ؛ مراحل مقدماتی و اولیه خود را طی می نماید.خبرها حاکی از آن است که محققین مشغول کار بر روی این پروژه در آزمایشگاه Google’s Babel initiative به سر می برند.اما بد نیست کمی در رابطه با این پروژه توضیح دهم.در حقیقت باید اذعان کنم که این فناوری به این جهت شگرف و خارق العاده تلقی می شود که گوشی تلفن همراه شما را به یک مترجم سیار برای شما مبدل می سازد ! مثلا شما در حین مکالمه با یکی از دوستان بین المللی خود هستید ، شما با او ؛ به زبان مادری خود صحبت می کنید اما آن چه که فرد مخاطب شما در پست خط می شنود ترجمه سخنان شما به زبان های گوناگون است !


translate-630x630

مدیر بازدید : 921 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

انسانهای نرمال چه ویژگی هایی دارند؟


روان پزشکان به که می گویند نرمال؟ اخلاق بخش عمده‌ای از پیکره نرمال بودن را تشکیل می‌دهد. اخلاق، انسان را وادار به پیروی از برخی باورهای ارزشی و متعالی می‌کنند. ما در روان‌شناسی، انسان را مظهر تعالی خداوند می‌دانیم. یعنی ایمان به خداوند، ایمان به ارزش‌ها، ایمان به مقدسات تعریف شده که بخشی از آن به مقدسات و ارزش‌های متعالی برمی‌گردد و بخشی از آن نیز به اخلاق و صفات خوب متعالی مانند توکل، امید و... مربوط می‌شود و فرد نرمال چنین اخلاقی دارد و به آنها تمسک می‌جوید.

 

1.بخشندگی و دست و دلبازبودن: فرد نرمال، فقط دریافت‌کننده محبت نیست و خود نیز به دیگران مهر می‌ورزد، بنابراین فردی که همنوعش برایش مهم نیست و روابط عاطفی‌اش با فرزند، همسر، دوست، خواهر و برادر و... کند یا ضعیف است یا برعکس آنقدر روابط عاطفی‌اش بیش از حد می‌شود که به وابستگی می‌انجامد نرمال نیست.

 

2.داشتن هوش اجتماعی: فرد نرمال باید هوش اجتماعی داشته باشد تا بتواند به دنبال فعالیت‌های شغلی و عملکردی برای بروز و ایجاد یک فعالیت مولد باشد. فعالیت‌های غیرمولد و بی‌فایده و بی‌ارزش، مانند بسیاری از فعالیت‌هایی که در جهت خلاف است یا انجام آنها فایده‌ای برای فرد یا افراد جامعه ندارد، فعالیت غیرمولد شناخته می‌شود.

 

3.قدرت حل مساله: فردی که قدرت حل مساله دارد، در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود و سعی می‌کند برای مشکلات خود راه‌حل پیدا کند. طبیعی است برای رسیدن به این هدف باید واقعیت‌های موجود را درک کرد. افرادی که از این درک عاجزند و تفکرات سحرآمیز دارند، به رمل و اسطرلاب، جادو و سحر و دعانویسی و کف‌بینی و موضوعات خرافی می‌پردازند، قدرت حل مساله ندارند زیرا نمی‌توانند واقعیت‌های موجود را قبول کنند. نکته قابل توجه اینکه حتی در حل مساله، تکرار مکررات هم طبیعی نیست بلکه فرد باید برای حل مشکلاتش ابداع و تنوع در تصمیم‌گیری داشته باشد.

 

4.گذشت، بخشندگی و مروت: فرد نرمال باید گذشت و بخشش داشته باشد و سخت و غیرقابل انعطاف نباشد و در عین حال بتواند خشم خود را بروز دهد. فردی که مدام خشمش را فرومی‌خورد و جرات ابراز احساسات خود را ندارد، نرمال نیست. البته بروز خشم باید بدون صدمه و اهانت به خود و دیگران باشد و فرد نباید ذره‌ای به شخصیت خود یا دیگران لطمه بزند.

 

5.قدرت مقابله با استرس: واقعیت این است که ما در فضایی از استرس و اضطراب به سر می‌بریم. فرد نرمال باید بتواند با این استرس‌ها مقابله یا از مکانیسم‌های مقابله‌ای برای رفع استرس‌ها استفاده کند تا خود را با هر استرسی انطباق دهد و با آن مقابله کند. متاسفانه ما با بسیاری از فقدان‌ها، مشکلات مالی و اقتصادی، مسایل اجتماعی و محیطی، مسایل سیاسی و... روبرو هستیم. فرد باید بتواند با این استرس‌ها کنار بیاید. کسی که زود می‌شکند و در برابر اندک استرسی کمر خم می‌کند، نرمال نیست. هرکس ممکن است یک عزیز، مال یا شغلش را از دست بدهد، اما باید بتواند محرومیت‌ها را تحمل کند و در برابر این فقدان‌ها قدرت مانور و سوگواری داشته باشد و به پذیرش نهایی واقعیت برسد.

 

6.قدرت مدیریت: فرد نرمال باید قدرت مدیریت محیط اطرافش و محیطی که در آن زندگی یا کار می‌کند، داشته باشد و این به یک مدیریت ذاتی نیاز دارد.

 

مدیر بازدید : 563 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (2)


چطور بدون احساس گناه بگوییم «نه»!



آیا برایتان غیرممکن است که هرچقدر هم درخواستی غیرمنطقی باشد، بدون عذاب‌وجدان بگویید «نه»؟ اگر نه گفتن به آدم‌ها - چه رئیستان باشد یا عزیزانتان -- بدون اینکه بعد آن حس بدی پیدا کنید، برایتان غیرممکن است، پس یعنی نمی‌توانید به نیازهای خودتان درمقابل نیازهای دیگران اولویت ببخشید. زمانی باید «بله» بگویید که بدانید انجام آن کار برایتان ممکن است، وقتی انجام آن کار در حیطه مسئولیت‌های شماست یا به طریقی مدیون کسی هستید و باید برایش کاری انجام دهید. اما اگر همیشه بخاطر ترس از «نه» گفتن به دیگران «بله» می‌گویید، دیگر زمانش رسیده که وارد عمل شوید و زندگی خود را بدون احساس گناه در دستان خود بگیرید. اگر دوست دارید بدانید چطور، این مراحل را دنبال کنید.

مراحل

فکر کنید

۱. بفهمید که انجام همه کار از دست شما برنمی‌آید. مشکل شما با «بله» گفتن به همه احتمالاً تا الان باعث شده هیچ وقتی برای خودتان نداشته باشید. ممکن است به دوستتان برای کمک به فروش محصولاتش «بله» گفته باشید، برای کمک به رئیستان در پروژه جدید «بله» گفته باشید و به خواهرتان برای رنگ کردن خانه‌اش «بله» گفته باشید. می‌توانید با شروع به «نه» گفتن این وضعیت را در آینده تغییر دهید.

• چه بخاطر اینکه به آدمهای زیادی «بله» گفته‌اید یا بخاطر تعهدات زندگی شلوغتان، همه کار نمی‌توانید انجام دهید، به خودتان بگویید وقتی حس خوبی ندارید «باشه» گفتنتان غیرممکن است.

۲. به خودتان بگویید که این خودخواهی نیست. یکی از بزرگترین دلایلی که نمی‌توانید بدون احساس عذاب وجدان «نه» بگویید این است که با این کارتان کسانی که به کمک نیاز دارند را ناراحت می‌کنید. اما اگر خودخواه بودید، همیشه فقط به دنبال کارهای خودتان بودید و اصلاً برای «نه» گفتن به دیگران احساس گناه و عذاب‌وجدان نمی‌کردید.

• به خودتان بگویید که خودخواه نیستید و اگر آن فرد فکر می‌کند که بخاطر انجام ندادن کاری غیرمنطقی خودخواه هستید، دلیل برای رفت‌وآمد با آن فرد وجود ندارد.

• به همه زمان‌هایی که به آدم‌ها «بله» گفتید فکر کنید -- کجای آن خودخواهانه است؟

۳. بدانید که نمی‌توانید همه را راضی نگه دارید. بفهمید که راضی نگه داشتن تک‌تک افرادیکه در زندگیتان هستند غیرممکن است و جایی باید خط‌کشی‌هایتان را شروع کنید. ممکن است احساس کنید که با نه گفتن کسی را ناامید کنید و احترام او را به خودتان از دست بدهید، اما خواهید فهمید که برعکس آن درست است. اگر کسی فکر می‌کند که شما باید به همه چیز «بله» بگویید، احتمال اینکه از شما سوءاستفاده کند بیشتر می‌شود.
مدیر بازدید : 466 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)

۱۲ تغییر کوچک برای سبک‌ زندگی سالم ‌تر


«آنطور که من می‌بینم، شما هر روز یکی از این دو کار را انجام می‌دهید: ایجاد سلامتی یا تولید مریضی در خودتان!» -- آدل داویس (Adelle Davis)

آیا سبک زندگی سالمی دارید؟ لازم نیست برای داشتن زندگی سالم، دونده ماراتن باشید، بوفو و بروکلی بخورید یا ساعت‌ها مدیتیشن کار کنید. سبک‌زندگی سالم یک روند پیش‌رو است که پستی و بلندی‌های خود را دارد اما همیشه به سمت یادگیری بیشتر، داشتن انتخاب‌های بهتر و زندگی هوشمندانه در حرکت است.

اگر هر تغییر کوچک را هدیه‌ای ببینید که به خودتان می‌دهید، برای احترام گذاشتن به جسم، فکر و روحتان، این تغییر کمتر ترسناک و طبیعی‌تر خواهد بود. همانطور که رقصنده مدرن، مرتا گراهام ذکر می‌کند، «بدن لباسی مقدس است.» باید با آن اینگونه رفتار شود.

فقط در یک روز، تغییرات کوچک بسیار زیادی هست که می‌توانید برای دست یافتن به فواید بیشماری که برای سلامتی‌تان دارند امتحانشان کنید.

در زیر به ۱۲ مورد از این تغییرات اشاره می‌کنیم که به زمان و تعهد بسیار کمی نیاز دارند اما پاداش فوق‌العاده‌ای برایتان در بر خواهد داشت.

۱. روزتان را با حرکات کششی شروع کنید. ۱۵-۱۰ دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید و کمی حرکات کششی انجام دهید. حرکات کششی به شما برای بیدار شدن کمک می‌کند، انرژی بیشتری به شما می‌دهد، انعطاف‌پذیری و هماهنگی بدنتان را بالا برده، به گردش خون در بدن کمک کرده و ریلکس‌تان می‌کند. 

۲. برای کل روز خوب بدنتان را سوخت رسانی کنید. اگر قرار است در روز یک وعده غذای خیلی خوب و سالم بخورید، اجازه بدهید که آن وعده صبحانه باشد. ترکیبی از کربوهیدرات‌ها، فیبر، پروتئین و مقدار کمی چربی فواید بسیار زیادی برای سلامتی شما داشته و ساعت‌ها انرژی لازم برای بدنتان را فراهم می‌کند. 

۳. جایی برای چای بگذارید. چای حاوی انبوهی از آنتی‌اکسیدان‌هاست، احتمال بروز حمله قلبی و سکته را در شما کاهش داده، سیستم ایمنی بدنتان را قوی کرده، از شما دربرابر سرطان محافظت می‌کند و سوخت‌وسازتان را هم بالا می‌برد. اگر نمی‌توانید به طور کل مصرف قهوه را کنار بگذارید، فنجان دومتان را به جای آن چای بنوشید، چای سبز سالم‌ترین نوع چای است اما هر نوع چایی برایتان خوب است.
مدیر بازدید : 494 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (1)



چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

عشق چیزی بسیار خاص است زیرا وقتی شکست می‌خورد قدرت آسیب زدن به ما را دارد. نباید این شکست را به خودتان بگیرید. هر روز روابط بسیاری با شکست مواجه می‌شوند و این به آن معنی نیست که دیگر عشقی وجود نخواهد داشت. دلیل آن هر چه که باشد، اینکه یاد بگیرید چطور کسی که خیلی دوست داشته‌اید را فراموش کنید کار بسیار سختی است و نیازمند گذشت زمان است. خوشبختانه، خیلی‌ها این کار را انجام داده‌ و با موفقیت روبه‌رو شده‌اند. ما روش آن را به شما آموزش می‌دهیم.


مراحل

بخش اول: تغییر دیدگاهتان

۱. بفهمید که هنوز ممکن است این فرد را دوست داشته باشید. اگر تصور می‌کنید نمی‌توانید فراموشش کنید، احتمالاً دلیلی دارد. شما اوقات فوق‌العاده‌ای را با هم گذرانده‌اید و بخش مهمی از قلبتان را به او داده‌اید. حالا که تصمیم گرفته‌اید فراموشش کنید، دیگر به آن فرد طوری که دوست دارید باشد نگاه نکنید و سعی کنید خودِ واقعی‌اش را ببینید.

• اگر به شما دروغ می‌گوید یا فریبتان می‌دهد و یا احساسش نسبت به شما عوض شده است باید بفهمید که این رابطه اصلاً رابطه سالمی برای شما به حساب نمی‌آید. ممکن است برایتان سوءتفاهم شود یا عصبانی شوید. فراموش کردن این فرد ممکن است خیلی سخت باشد اما به این معنی نیست که نمی توانید فراموشش کرده و زندگی‌تان را پیش ببرید.

• همچنین درک کنید که فراموش کردن به این معنی نیست که دیگر نمی‌توانید آن فرد را دوست داشته باشید. فقط به این معنی است که عشق شما به او تغییر کرده است. هنوز می‌توانید او را ببینید، بهترین آرزوها را برایش داشته باشید و دعا کنید که خوشبخت شود. فراموش کردن به این معنی نیست که باید به طور کل نادیده‌اش بگیرید؛ یعنی باید بیشتر به فکر خودتان باشید.

• به خودتان باور داشته باشید. شما چیزهای زیادی دارید. عشق یعنی فهمیدن بیشتر درمورد خودتان از طریق دیگران. با تجربه عشق‌های بیشتر، اطلاعات بیشتری درمورد خودتان به دست می‌آورید. اگر خودتان، خودتان را باور نداشته باشید، عشق بعدی‌تان چطور می‌تواند باورتان کند؟

۲. درک کنید که آدم‌های دیگری هم هستند--فقط شما نمی‌بینید. احتمالاً خیلی زیاد این فرد را دوست داشته‌اید که شما را به نقطه‌ای رسانده است که هیچ کس دیگری را در دنیا به جز او نمی‌بینید. فراموش کردن سخت‌ترین قسمت کار است و ممکن است زمان زیادی طول بکشد اما زندگی کوتاه‌تر از آن است که بخواهید آن را هدر دهید.

• همه ما دوست داریم در دنیای افسانه ای زندگی کنیم که در آن همه چیز دقیقاً طبق برنامه‌مان پیش می‌رود و هیچ سختی و مشکلی وجود ندارد، اما زندگی واقعی اینطور نیست. افراد زیادی هستد که قبل از این که با یک فرد خاص بمانند، در طول زندگی‌شان با آدم‌های زیادی رابطه عاشقانه برقرار می‌کنند. 

• سعی کنید خوش‌بین باشید. نیمه پر لیوان را ببینید. به جای اینکه فکر کنید، «من عشقم را از دست دادم»، فکر کنید «من الان مجردم!». به جای اینکه فکر کنید «کسی که خیلی وقت بود می‌شناختم را از دست دادم»، فکر کنید «حالا باید با آدمهای زیادی آشنا بشوم». خوش‌بین بودم کمکتان می‌کند زودتر فراموش کنید.


مدیر بازدید : 412 دوشنبه 27 خرداد 1392 نظرات (0)


آیا حس همدردی محصول تربیت است یا با انسان زاده می‌شود؟ پژوهش‌گران ژاپنی با انجام سلسله ‌آزمایش‌هایی بر روی شیرخواران به پاسخ‌های شگفت‌انگیزی برای این سئوال رسیده‌اند.

حس همدردی در انسان‌ها نسبت به دیگران بسیار زودتر از آنچه که پیش از این تصور می‌شد پا می‌گیرد. این که دقیقا این حس چگونه و کی ایجاد می‌شود هنوز روشن نیست. آنچه که روشن است این است که نوزادان در همان ماه‌های اولیه زندگی خود نسبت به کسی که مورد حمله قرار می‌گیرد و به وضعیت اضطراری می‌افتد حس همدلی پیدا کرده و آن را بروز می‌دهند.

یاسوهیرو کاناکوگی (Yasuhiro Kanakogi)، پژوهش‌گر ژاپنی و همکارانش از دانشگاه کیوتو و مدرسه عالی تکنولوژی تویوهاشی می‌گویند، نوزادان ۱۰ ماهه نسبت به کسی که در خطر قرار می‌گیرد حس دلسوزی دارند و این حس را بی آنکه از کلام استفاده کنند نشان می‌دهند.

نتایج این پژوهش در مجله تخصصی "پلاس وان" به چاپ رسیده است.

تشریح آزمون

شیرخوارگان می‌توانند بین اشکال هندسی فرق گذاشته و مقاصد و اهدافی را به آن‌ها نسبت دهند. محققان ژاپنی از همین ویژگی استفاده کرده و به نوزادان مورد آزمایش فیلمی کارتونی نشان دادند تا واکنش آن‌ها را نسبت به خشم و خشونت بررسی کنند.

در این فیلم حمله یک توپ آبی به یک تاس زرد مشاهده می‌شد. توپ به سرعت به سمت تاس روانه شد و به آن حمله کرد. بعد از این که نوزادن این فیلم را مشاهده کردند به آن‌ها یک توپ و یک تاس واقعی نشان داده شد. اکثر آن‌ها دست خود را به سمت قربانی یعنی تاس دراز کردند و به توپ توجهی نشان نمی‌دادند.

واکنش کودکان بعد از این‌که نقش این اشکال عوض شد نیز باز همان بود. یعنی حتی وقتی که تاس نقش مهاجم را ایفا کرد و توپ نقش قربانی را باز هم کودک طرف قربانی را گرفت و به مهاجم علاقه‌ای نشان نداد.

در مراحل بعدی این آزمایش از اشکال بی‌طرفی که در این قضیه نقشی نداشتند نیز استفاده شد. نوزادان یا به قربانی و یا به شیئ  بی‌طرف علاقه نشان می‌دادند. پژوهش‌گران تصور می‌کنند که تمایل نوزادان به قربانی به خاطر ترس آن‌ها از مهاجم نیست بلکه به دلیل همدردی با قربانی به آن دلبستگی پیدا می‌کنند.
.

مدیر بازدید : 643 شنبه 25 خرداد 1392 نظرات (1)

چرا خانوم ها پسران بد را دوست دارند ؟

خب به نظر ملیکا، فربد پسر خوبیه و صادقه وبا سواده و… خلاصه همه جی باهاش امن و امانه و کاملا باهاش هماهنگه… اما این چیزی نیست که ملیکا می خواد تحقیقات نشون می ده زنان علیرغم همه این چیز ها پسران بد را دوست دارند.
هر مردی نقاط قوت و ضعف دارد ولی زنان، مردان را به خوب و بد تقسیم بندی می کنند.کارشناس روابط زن و مرد چند دلیل کلیدی ذکر کرده اند که چرا مردان خوب شانس کمتری دارند:
زیاد خوب بودن
زنان فکر می کنند که مردان خوب دوست دارند با همه  خوب باشند و حتی ممکن است زندگی واقعی شان را فراموش کنند نسبت به رفتار های خوب پایبندند و رفتار های نامناسب نشان نمی دهند .
مردان تشکی
مردان خوب محدودیتی برای خوبی ندارند و گهگاه شبیه تشکی برای دیگران می شوند و هدف واضحی در زندگیشان ندارند و بهمین دلیل جذاب نیستند.
مردان قابل پیش بینی
برعکس مردان بد که کمی از نااطمینانی و هیجان را گارانتی می کنند انها زندگی یکنواخت و کند را دوست دارند و علاقه مندند در یک روتین زندگی کنند که کاملا قابل پیش بینی است علاقه مندی به ابتکارو سرگرمی و لذت ندارند بهمین دلیل برای خانم ها جذاب نیستند.
مردان بدون چالش
انها می خواهند چیزی را در شریکشان بهبود دهند مثلا ترک سیگار، الکل ،پیک نیک های متوالی .. اما با مرد خوب چیزی نیاز نیست اصلاح بشه و چالشی وجود ندارند.

مدیر بازدید : 420 چهارشنبه 22 خرداد 1392 نظرات (0)

روانشناسان تاثیر گذار در جهان


۱-بی‌اف اسکینر

B.F._Skinner_at_Harvard_circa_1950

 فردریک اسکینر(Burrhus Frederic Skinner)‏ روان‌شناس، نویسنده، مخترع، پشتیبان اصلاحات اجتماعی آمریکایی بود.تا دهه ۱۹۷۰ در امریکا هیچ روان شناسی معروفتر از اسکینر نبود. او از ۱۹۵۸ تا زمان بازنشستگی‌اش در سال ۱۹۷۴ استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد بود. او که مدت ها با دانشگاه هاروارد همکاری داشت از پیشگامان رفتارگرایی است. او ابداع کننده چند روش مهم برای مطالعه آزمایشی رفتار بود. به علاوه او پایه‌ریز فلسفهٔ علمی تازه‌ای به نام رفتارگرایی رادیکال بود و اعتقاد داشت روانشناسی باید با تجدید نظر در جنبه‌های غیر علمی خود، به علمی به استواری فیزیک و شیمی تبدیل شود. وی همچنین بنیادگذار تحلیل تجربی رفتار بود. او را یکی از اثرگذارترین روان‌شناسان تاریخ و حتی بزرگترین روانشناس سدهٔ بیستم می‌دانند.او نویسنده‌ای پرکار بود که ۲۱ کتاب و ۱۸۰ مقاله نگاشت.


۲-زیگموند فروید

Sigmund_Freud_LIFE

به نظر او بسیاری از رفتارهای انسان تحت تأثیر انگیزه‌های ضمیر ناخودآگاه است. افکار و خاطرات به خصوص ضمیر ناخودآگاه، به ویژه از نوع جنسی و پرخاشگرانه، ریشهٔ اختلالات روانی هستند، و اینگونه اختلالات روانی می‌توانند با تبدیل اندیشه‌ها و خاطرات ناخودآگاه به آگاهی از طریق معالجات روان کاوانه، درمان شوند.

۳-آلبرت بندورا

آلبرت بندورا، روان شناس کانادایی-آمریکایی است که نظریه یادگیری مشاهده‌ای یا مدلینگ را مطرح کرده‌است.

۴-ژان پیاژه

Jean_Piaget

روان‌شناس، زیست‌شناس و شناخت‌شناس فرانسوی-زبانِ سوئیسی بود که به خاطر کارهایش در روان‌شناسی رشد و شناخت‌شناسی شهرت یافته‌است.


مدیر بازدید : 2094 سه شنبه 27 فروردین 1392 نظرات (0)

هشدار در مورد ف ی ل ت ر ش ک ن  کریو KERIO


چند وقتی است که وب‌سایت‌های زیادی در ایران و خارج از ایران اقدام به فروش وی پی ان با نام KERIO کرده‌اند، که خب مثل اینکه کار هم می‌کنه و وب‌سایت‌ها و سرویس های مختلفی را باز می‌کند.

امروز می‌خواهیم به شما نشان دهیم که هر فعالیتی که شما با این سرویس انجام دهید توسط ارائه دهنده آن وی پی ان که همان مسئول سرور است قابل مشاهده است و فکر کنم این روزها به ابزاری برای ردگیری کاربران و فعالان شبکه‌های اجتماعی درایران تبدیل شده است.


مدیر بازدید : 978 شنبه 26 اسفند 1391 نظرات (0)


ناتوانی یا اختلال جنسی در زنان چند نوع است؟


مشکلات جنسی زنان چیستند و چگونه درمان می شوند؟

اختلال جنسی در زنان به انواع زیر تقسیم می شود:

۱- اختلال کمبود میل جنسی یا سردمزاجی زنان.
۲- اختلال بیزاری یا تنفر جنسی. این اختلال شدیدتر از اختلال قبلی است.
۳- اختلال در برانگیختگی جنسی. در این حالت فرد واجد میل جنسی است اما برانگیخته نمی شود.
۴- هراس از آلت. این اختلال، اختلالی اضطرابی است که در آن فرد به شدت از آمیزش می ترسد، درحین آمیزش تمام عضلات شکم، ران، دست و پای او جمع می شود و به مرد اجازه آمیزش را نمی دهد.
۵- واژینیسموس. این اختلال شبیه اختلال قبلی است. در این حالت، عضلات ست و پا و شکم شل است ولی عضله ابتدایی واژن مسدود و منقبض است و این انقباض مانع از دخول می شود.
۶- آمیزش دردناک. این اختلال در اثر برانگیخته نشدن درست خانم و یا تعارضات خانم با همسرش در زندگی زناشویی و یا ناشی از مشکلاتی است که زن از کودکی با آمیزش جنسی داشته است. در این حالت، آمیزش برای خانم بسیار دردناک و ناخوشایند می شود.
۷- اختلالِ نرسیدن به ارگاسم. این اختلال بسیار شایع است و شاید شایع تررین اختلال جنسی خانم ها باشد. این اختلال در کشور ما نسبت به کشورهای غربی و حتی کشورهایی مثل کره و چین و ژاپن رواج بیشتری دارد.
کلاً این اختلال در خاورمیانه شیوع گسترده تری نسبت به جهان غرب و بسیاری از مناطق دیگر جهان دارد. علت آن هم آموزه های تعصب آمیز است که اجازه نمی دهد خانم ها به اوج لذت جنسی برسند و بعد از مدتی نسبت به رابطه جنسی سرد و نفرت زده می شون و حتی از همسر خودشان هم دلزده می شوند که چرا او به ارگاسم می رسد ولی من به ارگاسم نمی رسم.
۸- اختلال سردرد بعد از آمیزش. در این حالت، فرد بعد از آمیزش دچار سردرد، انقباض های عضلانی ناحیه سر، سرگیجه، تهوع می شود.
۹- اختلال ملال بعد از آمیزش. در این حالت، زن پس از آمیزش دچار افسردگی و اندوه می شود و ممکن است گریه کند و دچار غم شدید شود.
این ها اختلالات جنسی خانم هاست.
حادترین اختلال در بین این اختلالات نه گانه کدام است؟
بیزاری جنسی از همه حادتر است و درمانش هم از همه شدیدتر است؛ چون فرد نه تنها تمایلی به نزدیکی ندارد بلکه از آن بیزار است. ممکن است علت این اختلال، سوءاستفاده های جنسی در کودکی باشد. تجاوز و کودک آزاری حتی توسط محارم و یا آموزه های سخت و متعصبانه در خانواده، می تواند علت این اختلال باشد.
مثلاً در خانواده ای که سه تا عمه میانسال ازدواج نکرده حضور دارند، یک دختر کم سن و سال در اثر تلقینات این سه تا عمه، می تواند دچار بیزاری جنسی شود ؛ من خودم چنین بیماری داشتم.


مدیر بازدید : 829 شنبه 12 اسفند 1391 نظرات (0)



بااینکه برخی خصوصیات افراد خودشیفته شبیه به اعتمادبه‌نفس به نظر می‌رسد اما به هیچ وجه یکسان نیستند. خودشیفتگی از مرزهای اعتمادبه‌نفس سالم عبور می‌کند و به خودگرایی صرف تبدیل می‌شود که مدیریت شما را به خطر می‌اندازد.

در چنین شرایطی به جای اینکه فردی بااعتمادبه‌‌نفس سالم به نظر برسید که برای زیردستانتان جذاب است، فردی متکبر و پرمدعا به نظر خواهید رسید. حق همه چیز را از آنِ خود می‌دانید، به دیگران با دید تحقیرآمیز نگاه می‌کنید و آنها را پایینتر از خودتان می‌دانید. و زمانیکه رفتاری در خور آنچه خودتان می‌خواهید دریافت نکنید، بسیار عصبانی و پریشان خواهید شد.

چطور می‌توانید بین اعتمادبه‌نفس سالم و خودشیفتگی تمایز قائل شوید؟ در زیر به ۱۰ علامت هشدار اشاره می‌کنیم. بااینکه همه ما شاید خصوصیتی از خودمان در این لیست مشاهده کنیم اما اگر بیشتر از ۵ مورد از این علائم را در خودتان می‌دیدید، می‌تواند نشانه خودشیفتگی شما باشد و باید سعی در تغییر رویه خود کنید.

۱۰ نشانه خودشیفتگی

• باور اینکه شما بهتر از دیگران هستید.
• خیالپردازی درمورد قدرت، موفقیت و جذابیت خود.
• بزرگ جلوه دادن دستاوردها و استعدادهای خود.
• انتظار تحسین و تمجید مداوم دیگران را داشتن.
• باور اینکه فردی خاص هستید و رفتار کردن بر طبق این باور.
• درک نکردن احساسات و عواطف دیگران.
• تحقیر کردن کسانیکه از خودتان پایینتر می‌دانید.
• حسادت کردن به دیگران. باور اینکه دیگران به شما حسادت می‌کنند.
• داشتن اهداف غیرواقعبینانه.
• داشتن اعتمادبه‌نفسی شکننده. به شدت آسیب‌‌پذیر بودن.

مدیر بازدید : 825 سه شنبه 01 اسفند 1391 نظرات (0)
در زیر ۶ نکته عنوان می‌کنیم که کمکتان می‌کند وقتی زیر بار استرس زندگی خسته و کلافه شدید، احساس بهتری پیدا کنید.

۱. اسیر دام «اعتقاد به دنیای عادل» نشوید.


اعتقاد به دنیایی عادل نوعی تعصب شناختی است که توسط روانشناسان اجتماعی مورد مطالعه قرار گرفته است. بعنوان مثال، افراد اکثراً این رویکرد را دارند که می‌گویند اگر دیگران فقیر هستند، مستحق آن فقر هستند.

اسیر این دام نشوید که فکر کنید اگر دچار مشکل هستید، مستحق آن مشکلاتید و به این دلیل باید عذاب بکشید که انسان بی‌ارزشی هستید.

روزگار به هیچ وجه عادل نیست. بسیاری افراد باهوش و بااستعداد در شرایط بسیار سخت زندگی می‌کنند. همه ما تصمیمات ضعیف در زندگی زیاد گرفته‌ایم. گاهی‌وقت‌ها این تصمیمات عواقب کمی به دنبال دارند و گاهی  مجبور می‌شوید تا آخر عمر با عواقب این تصمیمامتان دست و پنجه نرم کنید.

۲. به خودتان یادآور شوید که بهترین تلاشتان را می‌کنید.

به خودتان یادآور شوید که باتوجه به امکانات و شرایطتان، هر چه از دستتان همین الان برمی‌آید را انجام می‌دهید. تمرین کنید انعطاف‌پذیر باشید تا بتوانید از فرصت‌ها برای تغییر بهره ببرید.

۳. اسیر دام «باید سخت‌تر کار کنم» نشوید.

اگر می‌خواهید به استرس، مشکلات یا خستگی‌هایتان با تلاش برای سخت‌تر کار کردن واکنش بدهید، دست نگه دارید.

همانطور که در بالا ذکر کردیم، احتمالاً الان تا جاییکه از دستتان برمی‌آید تلاش می‌کنید. اینکه به خودتان بگویید پاسخ حل مشکلاتتان سخت‌تر کار کردن است اصلاً فکر درستی نیست.

با گفتن این به خودتان که مشکل تلاش ناکافی است، باعث می‌شوید در امتحان کردن روش‌های جدید را بر روی خود ببندید. مثل آنهایی که برای مقابله با پرخوری خود به خودشان می‌گویند که باید برای متعهد ماندن به رژیم‌غذایی خود باید بیشتر تلاش کنند. وقتی مشکل را به تلاش نکردن ربط می‌دهید، سعی می‌کنید آن را با قدرت اراده خودتان حل کنید تا سایر راهکارها.

۴. بیش از اندازه فکر نکنید.

آدمها معمولاً برای حل مشکلاتشان فکر می‌کنند. بااینکه این راهکار مفیدی است اما خیلی مهم است که بدانید بیش از اندازه فکر کردن با روحیه افسرده، کیفیت راهکارهایی که به دست می‌آورند را پایین می‌آورد.

اگر تا همین الان درمورد مشکلات\موقعیت خود فکر کرده‌اید، بفهمید که پاسخ مشکلاتتان در بیشتر فکر کردن برای پیدا کردن راه‌حل نیست.

ایجاد وقفه در فکر کردن درمورد مشکلاتتان به احتمال بیشتری شما را به سمت چیزهای کوچکی که می‌توانید برای بهتر کردن اوضاع یا روحیه‌تان انجام دهید، سوق می‌دهد.

این وقفه را می‌توانید با فعالیت‌هایی مثل ملاقات دوستان، یا بعضی تمرینات مدیتیشن برای تقویت تمرکز ایجاد کنید.

تعداد صفحات : 4

درباره ما
برای ارتباط با سایت  از طریق گزینه تماس با ما و یا ایمیل ادرس porsesh.shahed@gmail.com
اقدام بفرمایید.
با سپاس
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    لطفا نظر خود در مورد موضاعات سایت و میزان رضایت را بفرمایید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 297
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 130
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 110
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 581
  • بازدید ماه : 1,326
  • بازدید سال : 11,136
  • بازدید کلی : 884,770
  • کدهای اختصاصی