loading...
فارسی وب نت
آخرین ارسال های انجمن
مدیر بازدید : 882 سه شنبه 14 آذر 1391 نظرات (0)

تحقيقات در مورد رشد مغزي خانم‌ها و آقايان نتايج جالبي نشان داده است. شكل‌گيري رفتار پسرها و دخترها از همان دوران بارداري مادر آغاز مي‌شود و مسير طولاني‌اي را طي مي‌كند. همه جنين‌ها ابتدا بدن يكساني دارند اما ...

 

 

سلامت: خيلي پرجنب‌وجوش است، مدام مي‌پرد و دلش مي‌خواهد از همه‌جا بالا برود، روي هيچ چيز به غير از رايانه‌ و بازي‌هايش نمي‌تواند تمركز كند و وقتي هم بازي مي‌كند، به هيچ‌چيز ديگري گوش نمي‌دهد. وقتي با خواهرش بازي مي‌كند، اسباب‌بازي‌ها را به سمت او پرت مي‌كند. از انجام تكاليف مدرسه‌اش فرار مي‌كند...

معلمش مي‌گويد در كلاس درس خيلي باعث هرج‌ومرج مي‌شود. آيا پسرم‌ بيش‌فعال است؟ رفتارش طبيعي است؟ آيا همه پسربچه‌ها اين شيطنت‌هاي آزاردهنده را دارند؟... اينها بخشي از گفته‌هاي مادران پسردار است. رفتار پسربچه‌‌هاي در سنين رشد با دختربچه‌ها بسيار متفاوت است. در اين مطلب رفتار پسربچه‌ها را بررسي كرده‌ايم و اينكه چه عواملي باعث بروز رفتارهاي متفاوت آنها مي‌شود.
مدیر بازدید : 2116 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
امکان سواستفاده جنسی از کودک، چیزی است که اکثر والدین ترجیح می دهند درباره آن فکر نکنند. آموختن روش‌های محافظت از خود، شاید مهمترین کاری باشد که والدین برای فرزندانشان انجام می‌دهند؛ حتی مهمتر از فراهم کردن خورد و خوراک و پوشاک مناسب. البته همین‌ مهمترین وظیفه، سختترین هم هست؛ چون اگر قرار باشد همه خطرات پیرامون کودک را به او توضیح بدهید، این کار آثار روانی نامطلوبی به جا می‌گذارد؛ در واقع کودک دیگر به هیچ چیز و هیچ کس اعتماد نخواهد داشت و یک احساس اضطراب و ترس همیشگی، با او همراه خواهد بود.
اما این امر اتفاق می افتد `و متاسفانه کسانی که مرتکب این عمل می شوند اغلب از نزدیکان کودک هستند( واکثرا عضو همان خانواده) کودکان قربانی غالبا احساس می کنند که اگر فاش کنند مورد سو استفاده قرار گرفته اند گناهشان دو چندان می شود، بنابراین پرسشهای آنها ممکن است غیر مستقیم و حاوی سرنخهای پنهانی باشد.
آیا باید به او اجازه دهم مرا ببوسد؟
آیا حتما باید روی زانوی عمو بنشینم؟
آیا ممکنه رازداری کار اشتباهی باشه؟
این قبیل پرسشها می تواند نشانه سو استفاده جنسی باشد که یکی از مخربترین شیوه های بهره کشی از کودکان است. بدبختانه اغلب یکی از نزدیکان کودک در این امر دخیل است که می تواند با ایجاد یک پوشش عاطفی بر پایه ترکیبی از راز داری و تهدیدهای ضمنی ، موضوع را مخفی نگه دارد. کودکان ممکن است از صحبت کردن بترسند، پس حواستان به پرسشهایی که ممکن است نشانه آن باشند که کسی دارد از معصومیت کودک شما سو استفاده می کند باشد.
در مورد سایر علایمی نیز که کودکتان نشان می دهد حساسیت به خرج دهید، مانند:
گوشه گیری، خودداری از غذا خوردن، اکراه داشتن از روبرو شدن با یکی از بستگان، کابوس دیدن، مشکل در راه رفتن یا نشستن،اجتناب ناگهانی از شرکت در فعالیتهای ژیمناستیک یا فعالیتهای بدنی، شب ادراری، تغییر ناگهانی در اشتها، خوردن چیزهای خاص و نشان دادن رفتارهاو اطلاعات جنسی غیرمعمول،مشغول شدن بیش از حد با ناحیه تناسلی، خط خطی کردن ناحیه تناسلی یا وسط پاها در نقاشی ها، استفاده از رنگهای تیره، سیاه و یا تیره کشیدن بعضی از افراد در نقاشی
آموزش مقابله با تجاوز به کودک

راههای فرار از یک موقعیت و یا وضعیتی که ممکن است سو استفاده جنسی در آن رخ دهد را به کودکتان بیاموزید. اگر از گفتن این خطرات صرف‌نظر کنید، باز هم این کارتان عواقب خاص خودش را خواهد داشت. به گفته کارشناسان، در چنین مواردی باید خیلی حساب شده و منطقی با بچه‌ها صحبت کرد. بهترین راه این است که خطراتی را که در کمین بچه‌هاست با زبانی قابل فهم برای آن ها توضیح داد،می توانید برای این کار از داستانها و یا سناریوهایی نه چندان ترسناک استفاده کنید، و بلافاصله روش‌های پیش گیری از این خطرات را هم به آنها آموزش داد.
در این خصوص می‌توان به 11 مهارت مهمی که پدران و مادران وظیفه دارند به فرزند خود آموزش بدهند، اشاره کرد.

مدیر بازدید : 2531 جمعه 30 دی 1390 نظرات (6)

جواب دادن به سوالات بچه ‌ها درمورد رابطه ‌جنسی یکی از سخت‌ترین مسئولیت‌ها از دیدگاه والدین است. حتی والدین خیلی مطمئن به خود هم وقتی می خواهند درمورد این موضوعات با فرزندشان صحبت کنند زبانشان بند می‌آید. اما به هیچ عنوان نباید از حرف زدن درمورد این موضوع خودداری کنید. با جواب دادن به سوالات فرزندتان، می‌توانید به آنها کمک کنید با احساساتی سالم بزرگ شوند.



کودکان چه نوع رفتار جنسی نشان می‌دهند؟

کودکان نوپا معمولاً وقتی لخت هستند، مثلاً در حمام یا وقتی پوشک آنها عوض می‌شود، به خود دست می‌زنند. در این مرحله رشد، آنها هیچ احساس شرم و خجالتی ندارند. واکنش والدین به آنها نشان می‌دهد که رفتارشان قابل‌قبول است یا خیر.کودکان نوپا نباید در چنین مواقعی سرزنش شوند یا از اینکه به بدن خود علاقه دارند احساس خجالت کنند. بچه‌ها کاملاً طبیعی است که به کشف بدن خود علاقه نشان دهند. بعضی از والدین تصمیم می‌گیرند که این رفتارهای فرزندشان را به کل نادیده بگیرند. برخی نیز با تصور اینکه این مسئله کاملاً شخصی است، به فرزندان خود می‌فهمانند که این رفتارها را باید در خلوت خود انجام دهند.
مدیر بازدید : 11042 چهارشنبه 23 آذر 1390 نظرات (1)
کنجکاوی جنسیوقتی بچه ها دنیای بیرون از خود را کشف می‌کنند، نسبت به اعضای خصوصی بدن خود و جنس مخالف به طور طبیعی کنجکاو می‌شوند.
بچه ها در بازی‌های عادی خود، از فرصت استفاده می‌کنند و از نظر جسمی به بچه های جنس موافق یا مخالف خود نزدیک می‌شوند تا شکل بدن آن ها را کشف کنند. بچه ها از سر کنجکاوی بازی‌های جنسی می‌کنند و این امر طبیعی است. این جور رفتارها با قصد و غرض جنسی صورت نمی‌گیرد و یا به روابط جنسی منجر نمی‌شود.

نمونه‌هایی از این کنجکاوی جنسی شامل:

  • دست زدن به آلت تناسلی
  • دکتر بازی
  • لخت شدن
  • خود ارضایی

 

مدیر بازدید : 1188 سه شنبه 22 آذر 1390 نظرات (0)


با کودکان به زبان‌های گوناگون می‌توان حرف زد: زبان قصه، شعر، متل و... اما بهترین و گویا‌ترین زبانی که همه کودکان در سنین گوناگون و با بهره‌های هوشی متفاوت می‌توانند آن را درک کنند، زبان بازی است.

 بازی، جوهر زندگی و پنجره‌ای به دنیای کودک است. در بازی، کودکان استقلال دارند، نظر می‌دهند و مشکلات خویش را حل می‌کنند. بازی، موثر‌ترین و پرمعنا‌ترین راه یادگیری کودکان است. هنگام بازی، کودک فکر می‌کند، برنامه‌ریزی می‌کند، راه‌های تازه‌ای می‌یابد، تجربه می‌کند، پرورش فکری، عاطفی، جسمی و اجتماعی می‌یابد و...  کودک‌تان را به حمام می‌‏برید، تنش را خشک می‌‏کنید و در پایان حوله را روی سرش می‌‏اندازید... چند دقیقه بعد حوله را از روی سرش می‌کشید و... «دالی»... کودک‏تان که خوشش آمده از روی رضایت خنده‏ای می‌‏کند. اصلا مهم نیست چگونه با کودک‌تان دالی موشه بازی می‌‏کنید. به هر حال او از این موضوع خوشش می‌‏آید و شما را تحویل می‌‏گیرد.  بازی وسیله‌ای برای بیان احساسات و کشف روابط و ارضای آن است.

درباره ما
برای ارتباط با سایت  از طریق گزینه تماس با ما و یا ایمیل ادرس porsesh.shahed@gmail.com
اقدام بفرمایید.
با سپاس
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    لطفا نظر خود در مورد موضاعات سایت و میزان رضایت را بفرمایید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 297
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 130
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 110
  • باردید دیروز : 221
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 566
  • بازدید ماه : 1,311
  • بازدید سال : 11,121
  • بازدید کلی : 884,755
  • کدهای اختصاصی