loading...
فارسی وب نت
آخرین ارسال های انجمن
مدیر بازدید : 454 سه شنبه 29 بهمن 1392 نظرات (0)
زندگی‌تان را از نو بسازید
خیلی وقت‌ها لازم است تغییراتی اساسی در زندگی‌مان ایجاد کرده و برنامه‌های عادی و همیشگی زندگی را عوض کنیم تا شادی بیشتری هم به زندگی‌مان راه یابد. البته دلیل این کار هر چه که باشد، چندان مهم نیست چون بالاخره چنین وضعی باید اتفاق بیفتد، ولی گاهی ایجاد این تغییرات اینقدر سخت و دشوار به نظر می‌رسد که بعضی‌ها را پشیمان می‌کند.
در صورتی که روان‌شناسان می‌گویند نباید در زندگی گرفتار روزمرگی‌ها بشویم و براساس نظر آنها خوب است با تغییراتی هر چند کوچک و جزئی، حال و هوای زندگی را دگرگون کنیم. پس اگر شما هم نگران ایجاد چنین تغییراتی هستید یا می‌ترسید نتوانید با آنها کنار بیایید، خوب است این مراحل را امتحان کنید:
ـ عواقب ناشی از ایجاد تغییرات در زندگی را بررسی کنید و آنها را به طور دقیق و کامل در نظر داشته باشید. گاهی ممکن است این تغییرات بشدت زندگی‌تان را عوض کند و مسیر جدیدی را پیش‌روی شما قرار دهد. به همین دلیل هم حتماً باید درباره تصمیم‌هایی که گرفته‌اید، فکر کنید و با اطمینان آنها را اجرا نمایید. یعنی اول باید مطمئن شوید و پس از آن اقدام کنید.
ـ پس از این که از درست بودن تصمیم‌ها مطمئن شدید، زندگی‌تان را بعد از اجرای آنها تصور کنید؛ البته با در نظر گرفتن تمام جزئیات. مثلا باید بدانید پس از ایجاد تغییرات دلخواه‌تان، کجا زندگی خواهید کرد؟ روابطی که با دیگران برقرار می‌کنید، چطور خواهد بود؟ در آن موقعیت چه شغلی خواهید داشت؟ و... به عبارت دیگر باید آنچه را که می‌خواهید در عمل به آن برسید، در ذهن‌تان به طور دقیق مشخص کنید و نسبت به آن آگاهی کافی داشته باشید.
مدیر بازدید : 850 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)



چک کردن گوشی موبایل همسر: صحیح یا غلط؟



باعث می‌شود احساس بدی پیدا کنید اما نمی‌توانید جلو خودتان را بگیرید. 

درمورد میل شدید و وحشتناک به چک کردن گوشی موبایل همسر و درست یا غلط بودن آن با یک روانشناس صحبت کرده‌ایم.

از بیشتر کسانی که به من برای مشاوره مراجعه می‌کنند شنیده‌ام که خیانت همسرانشان از طریق اس‌ام‌اس، ایمیل و فیسبوک بوده است. من باور ندارم که این روش‌های ارتباطی باعث باز شدن فضا برای خیانت می‌شود. فقط  گرفتن مچ آدم‌ها را آسان‌تر می‌کند. 

بعضی‌ها نمی‌توانند جلو خودشان را برای چک کردن‌های مداوم بگیرند. ارباب رجوع‌هایی داشته‌ام که موبایل‌های همسرانشان را چک می‌کرده‌اند. بیشتر‌آنها زن بودند و اکثرشان بعد از اینکه یکبار مچ همسرشان را در خیانت گرفته بودند به این کار روی آورده‌اند. اعتماد بین آنها شکسته شده و اضطراب زیادی درمورد رابطه‌شان دارند. چه موضوع این باشد چه نباشد، کسی که مدام همسرش را چک می‌کند دچار عدم امنیت و مشکلات مربوط به اعتمادبه‌نفس است.

در مواردی که کسی قبلاً به آنها خیانت کرده و همسر کنونی‌شان کاملاً معصوم است، موقعیتی بسیار ناعادلانه ایجاد می‌شود. زوج‌هایی را دیده‌ام که مرد کاملاً به همسر خود وفادار بوده اما باز هم همسر او مدام در حال چک کردن او بوده است. بعضی اوقات وقتی زنی نمی‌تواند به اضطراب خود غلبه کند، شکافی بین آنها ایجاد می‌کند و رابطه بر هم می‌خورد.


مدیر بازدید : 878 جمعه 29 شهریور 1392 نظرات (0)


اگر به شما تجاوز جنسی شده است بخوانند




می گویند دردی که آن روز در دل‌تان نشسته، تا آخرین روز زندگی‌تان آرام نمی‌شود و تجاوز را دردناک‌ترین تجربه‌ای می‌دانند که می‌تواند گریبان یک نفر را بگیرد.
به گزارش مجله سیب سبز، اگر شما قربانی آزاری در دوران کودکی یا بزرگسالی‌تان شده‌اید، خواندن این صفحه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این چند خط، نه می‌خواهیم شما را به قوی تر بودن و فراموش کردن مجبور کنیم و نه می‌خواهیم بگوییم که فقط انتقام شما را آرام می‌کند. این بار می‌خواهیم به شمایی که تصویر دلخراش یک آزار را در ذهن خود قاب کرده‌اید، بگوییم که اگر در تمام روزهای گذشته با خشم و ترس و اضطراب زندگی کرده‌اید حق با شماست و این امید را پیش چشم‌تان بیاوریم که اگر چند قدم به جلو بردارید و از اطرافیان‌تان و روانشناسان کمک بگیرید، می‌توانید روزهای آرام تری را تجربه کنید.
مشکل شما اصلا کوچک نیست
نمی‌خواهیم با توصیه‌های بی‌مورد، شما را آزرده‌تر کنیم. اگر بعد از این اتفاق، با هجوم خشم، اضطراب، ترس یا عصبانیت روبه‌رو شده اید، خود را سرزنش نکنید. اتفاقی که برای شما افتاده است، دشوارتر از آن است که با چند توصیه ساده از پس برطرف کردنش بربیایید. میزان زمان و تلاشی که برای رها شدن از این احساسات به آن نیاز دارید، با توجه به سن شما در زمانی که این اتفاق رخ داده و میزان و شدت آن متفاوت است. اگر شما پیش از این رخداد، با مشکلات و اختلالات روانی دیگری هم روبه‌رو بوده‌اید و درگیر احساس افسردگی، اضطراب، ناتوانی در مدیریت هیجان‌ها و اختلالات دیگر روانی بوده‌اید، طبیعی است که به زمان طولانی‌تری برای مرمت روان خود نیاز داشته باشید. از طرف دیگر، نوع برخوردی که در این اتفاق با شما شده است هم می‌تواند مسیرتان را برای رسیدن به آرامش، کوتاه‌تر یا بسیار طولانی تر کند. پس خود را با دیگران مقایسه نکنید و به جای تخریب بیشتر خود و غرق شدن در احساس ناتوانی، با شیوه و زمانبندی خودتان از این بحران بیرون بیایید.

مراقب باشید!
والدین در سال‌های کودکی، بیشتر از هر زمانی باید مراقب فرزندشان باشند، چراکه کودک آگاهی لازم و یا توانایی مراقبت از خود را ندارد. اما شمایی که روزهای کودکی را پشت سر گذاشته‌اید، حالا مسئولیت مراقب از خود را خودتان به عهده دارید. پس مراقب مکان هایی که به آن قدم می‌گذارید و آدم‌هایی که با آنها روبه‌رو می‌شوید باشید. نمی‌خواهیم شما را از قدم برداشتن در شهر بترسانیم و تنها به شما یادآوری می‌کنیم که احتیاط نه نشانه کوته فکری شماست و نه شما را یک فرد ترسو جلوه می‌دهد. یادتان باشد که در صورت بروز چنین اتفاقی، تا پایان عمر نمی‌توانید اثراتش را از روان خود پاک کنید، پس از تجربه‌های دیگران درس بگیرید و صفحات حوادث روزنامه‌ها را به چشم داستان‌های هیجان انگیز نگاه نکنید، چراکه هیچ کدام از قربانیان تجاوز، گمان نمی‌کردند روزی در این شرایط گرفتار شوند.

مدیر بازدید : 610 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (1)
افراد دارای شخصیت هیستریک یا نمایشی چه خصوصیاتی دارند؟



پاسخ: خصوصیات عمده ی این تیپ شخصیتی، توجه طلبی افراطی و آرایش ظاهری برای جلب توجه و هم چنین داشتن رفتارهای هیجانی و نمایشی است.



شخصیت هیستریک یا نمایشی، یکی از انواع تیپ های شخصیت می باشد. خصوصیات عمده ی این تیپ شخصیتی، توجه طلبی افراطی و آرایش ظاهری برای جلب توجه و هم چنین داشتن رفتارهای هیجانی و نمایشی است. این قبیل افراد، بسیار تلقین پذیر بوده و در روابط بین فردی، بیش از حد متعارف، از خود صمیمیت نشان می دهند. تیپ های هیستریکال بسیار احساسی، برون گرا، شورانگیز، تابع امیال، ساده لوح، بی آلایش و غالباً جذاب هستند. علاوه بر جذاب بودن - به ویژه در بین جنس مخالف- مردم پسند نیز هستند.




ویژگی های افراد دارای شخصیت هیستریک

وابسته بودن به دیگران:

این قبیل افراد، به گونه ای کودک وار وابسته به دیگران هستند. از کم ترین استقلال شخصی برخور دارند و به تنهایی قادر به انجام امور خود نیستند، توان تصمیم گیری ضعیفی دارند و همیشه منتظرند که دیگران برای آنان تصمیم بگیرند و البته این ناتوانی به شکل جبران کمبود، نمود می یابد.

تشنه ی توجه و محبت:

حرکات و رفتارها ی شان در جهت جلب توجه دیگران است و برای این کار، به هر ابزاری متوسل می شوند؛ از گریه و زاری گرفته تا ایماء و اشاره های نامتعارف و آرایش های تند. آنان دوست دارند هم چون یک بت پرستیده شوند.

رفتارهای نمایشی:

این گروه از افراد، رفتارهای نمایشی و درام گونه دارند. این قبیل رفتارهای نمایشی، ممکن است بسیار ظریف و تحسین برانگیز و یا خشن و پرخاشگرانه باشد. بیش تر در جمع و یا مهمانی های خانوادگی سعی می کنند با انجام حرکات نمادین و نقش بازی، در ذهن دیگران خاطره بکارند.

اغراق در بیان مسائل:

هنگام نظر دادن پیرامون مسائل یا اشخاص، بسیار اغراق آمیز و خارج از حد متعارف صحبت می کنند. آب و تاب خاصی به موضوع می دهند یا بیش تر از آن چه که هست، بزرگ توصیف می کنند و یا بیش از حد، کوچک نمایی و تحقیر می کنند.

هیجان زدگی:

بیش تر مواقع هیجان زده هستند. غم، شادی، خوش بینی، بدبینی، ترس و... را به صورت متناوب و متغیر ابراز می کنند.

احساسات ناپایدار:

احساسات و عواطف آنان، متغیر و سطحی است به گونه ای که احساس شان پیرامون یک موضوع، مدام از حالتی به حالت دیگر تغییر می کند و از عمق بسیار کمی نیز برخوردار می باشد.


مدیر بازدید : 563 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (2)


چطور بدون احساس گناه بگوییم «نه»!



آیا برایتان غیرممکن است که هرچقدر هم درخواستی غیرمنطقی باشد، بدون عذاب‌وجدان بگویید «نه»؟ اگر نه گفتن به آدم‌ها - چه رئیستان باشد یا عزیزانتان -- بدون اینکه بعد آن حس بدی پیدا کنید، برایتان غیرممکن است، پس یعنی نمی‌توانید به نیازهای خودتان درمقابل نیازهای دیگران اولویت ببخشید. زمانی باید «بله» بگویید که بدانید انجام آن کار برایتان ممکن است، وقتی انجام آن کار در حیطه مسئولیت‌های شماست یا به طریقی مدیون کسی هستید و باید برایش کاری انجام دهید. اما اگر همیشه بخاطر ترس از «نه» گفتن به دیگران «بله» می‌گویید، دیگر زمانش رسیده که وارد عمل شوید و زندگی خود را بدون احساس گناه در دستان خود بگیرید. اگر دوست دارید بدانید چطور، این مراحل را دنبال کنید.

مراحل

فکر کنید

۱. بفهمید که انجام همه کار از دست شما برنمی‌آید. مشکل شما با «بله» گفتن به همه احتمالاً تا الان باعث شده هیچ وقتی برای خودتان نداشته باشید. ممکن است به دوستتان برای کمک به فروش محصولاتش «بله» گفته باشید، برای کمک به رئیستان در پروژه جدید «بله» گفته باشید و به خواهرتان برای رنگ کردن خانه‌اش «بله» گفته باشید. می‌توانید با شروع به «نه» گفتن این وضعیت را در آینده تغییر دهید.

• چه بخاطر اینکه به آدمهای زیادی «بله» گفته‌اید یا بخاطر تعهدات زندگی شلوغتان، همه کار نمی‌توانید انجام دهید، به خودتان بگویید وقتی حس خوبی ندارید «باشه» گفتنتان غیرممکن است.

۲. به خودتان بگویید که این خودخواهی نیست. یکی از بزرگترین دلایلی که نمی‌توانید بدون احساس عذاب وجدان «نه» بگویید این است که با این کارتان کسانی که به کمک نیاز دارند را ناراحت می‌کنید. اما اگر خودخواه بودید، همیشه فقط به دنبال کارهای خودتان بودید و اصلاً برای «نه» گفتن به دیگران احساس گناه و عذاب‌وجدان نمی‌کردید.

• به خودتان بگویید که خودخواه نیستید و اگر آن فرد فکر می‌کند که بخاطر انجام ندادن کاری غیرمنطقی خودخواه هستید، دلیل برای رفت‌وآمد با آن فرد وجود ندارد.

• به همه زمان‌هایی که به آدم‌ها «بله» گفتید فکر کنید -- کجای آن خودخواهانه است؟

۳. بدانید که نمی‌توانید همه را راضی نگه دارید. بفهمید که راضی نگه داشتن تک‌تک افرادیکه در زندگیتان هستند غیرممکن است و جایی باید خط‌کشی‌هایتان را شروع کنید. ممکن است احساس کنید که با نه گفتن کسی را ناامید کنید و احترام او را به خودتان از دست بدهید، اما خواهید فهمید که برعکس آن درست است. اگر کسی فکر می‌کند که شما باید به همه چیز «بله» بگویید، احتمال اینکه از شما سوءاستفاده کند بیشتر می‌شود.
مدیر بازدید : 643 شنبه 25 خرداد 1392 نظرات (1)

چرا خانوم ها پسران بد را دوست دارند ؟

خب به نظر ملیکا، فربد پسر خوبیه و صادقه وبا سواده و… خلاصه همه جی باهاش امن و امانه و کاملا باهاش هماهنگه… اما این چیزی نیست که ملیکا می خواد تحقیقات نشون می ده زنان علیرغم همه این چیز ها پسران بد را دوست دارند.
هر مردی نقاط قوت و ضعف دارد ولی زنان، مردان را به خوب و بد تقسیم بندی می کنند.کارشناس روابط زن و مرد چند دلیل کلیدی ذکر کرده اند که چرا مردان خوب شانس کمتری دارند:
زیاد خوب بودن
زنان فکر می کنند که مردان خوب دوست دارند با همه  خوب باشند و حتی ممکن است زندگی واقعی شان را فراموش کنند نسبت به رفتار های خوب پایبندند و رفتار های نامناسب نشان نمی دهند .
مردان تشکی
مردان خوب محدودیتی برای خوبی ندارند و گهگاه شبیه تشکی برای دیگران می شوند و هدف واضحی در زندگیشان ندارند و بهمین دلیل جذاب نیستند.
مردان قابل پیش بینی
برعکس مردان بد که کمی از نااطمینانی و هیجان را گارانتی می کنند انها زندگی یکنواخت و کند را دوست دارند و علاقه مندند در یک روتین زندگی کنند که کاملا قابل پیش بینی است علاقه مندی به ابتکارو سرگرمی و لذت ندارند بهمین دلیل برای خانم ها جذاب نیستند.
مردان بدون چالش
انها می خواهند چیزی را در شریکشان بهبود دهند مثلا ترک سیگار، الکل ،پیک نیک های متوالی .. اما با مرد خوب چیزی نیاز نیست اصلاح بشه و چالشی وجود ندارند.

مدیر بازدید : 829 شنبه 12 اسفند 1391 نظرات (0)



بااینکه برخی خصوصیات افراد خودشیفته شبیه به اعتمادبه‌نفس به نظر می‌رسد اما به هیچ وجه یکسان نیستند. خودشیفتگی از مرزهای اعتمادبه‌نفس سالم عبور می‌کند و به خودگرایی صرف تبدیل می‌شود که مدیریت شما را به خطر می‌اندازد.

در چنین شرایطی به جای اینکه فردی بااعتمادبه‌‌نفس سالم به نظر برسید که برای زیردستانتان جذاب است، فردی متکبر و پرمدعا به نظر خواهید رسید. حق همه چیز را از آنِ خود می‌دانید، به دیگران با دید تحقیرآمیز نگاه می‌کنید و آنها را پایینتر از خودتان می‌دانید. و زمانیکه رفتاری در خور آنچه خودتان می‌خواهید دریافت نکنید، بسیار عصبانی و پریشان خواهید شد.

چطور می‌توانید بین اعتمادبه‌نفس سالم و خودشیفتگی تمایز قائل شوید؟ در زیر به ۱۰ علامت هشدار اشاره می‌کنیم. بااینکه همه ما شاید خصوصیتی از خودمان در این لیست مشاهده کنیم اما اگر بیشتر از ۵ مورد از این علائم را در خودتان می‌دیدید، می‌تواند نشانه خودشیفتگی شما باشد و باید سعی در تغییر رویه خود کنید.

۱۰ نشانه خودشیفتگی

• باور اینکه شما بهتر از دیگران هستید.
• خیالپردازی درمورد قدرت، موفقیت و جذابیت خود.
• بزرگ جلوه دادن دستاوردها و استعدادهای خود.
• انتظار تحسین و تمجید مداوم دیگران را داشتن.
• باور اینکه فردی خاص هستید و رفتار کردن بر طبق این باور.
• درک نکردن احساسات و عواطف دیگران.
• تحقیر کردن کسانیکه از خودتان پایینتر می‌دانید.
• حسادت کردن به دیگران. باور اینکه دیگران به شما حسادت می‌کنند.
• داشتن اهداف غیرواقعبینانه.
• داشتن اعتمادبه‌نفسی شکننده. به شدت آسیب‌‌پذیر بودن.

مدیر بازدید : 825 سه شنبه 01 اسفند 1391 نظرات (0)
در زیر ۶ نکته عنوان می‌کنیم که کمکتان می‌کند وقتی زیر بار استرس زندگی خسته و کلافه شدید، احساس بهتری پیدا کنید.

۱. اسیر دام «اعتقاد به دنیای عادل» نشوید.


اعتقاد به دنیایی عادل نوعی تعصب شناختی است که توسط روانشناسان اجتماعی مورد مطالعه قرار گرفته است. بعنوان مثال، افراد اکثراً این رویکرد را دارند که می‌گویند اگر دیگران فقیر هستند، مستحق آن فقر هستند.

اسیر این دام نشوید که فکر کنید اگر دچار مشکل هستید، مستحق آن مشکلاتید و به این دلیل باید عذاب بکشید که انسان بی‌ارزشی هستید.

روزگار به هیچ وجه عادل نیست. بسیاری افراد باهوش و بااستعداد در شرایط بسیار سخت زندگی می‌کنند. همه ما تصمیمات ضعیف در زندگی زیاد گرفته‌ایم. گاهی‌وقت‌ها این تصمیمات عواقب کمی به دنبال دارند و گاهی  مجبور می‌شوید تا آخر عمر با عواقب این تصمیمامتان دست و پنجه نرم کنید.

۲. به خودتان یادآور شوید که بهترین تلاشتان را می‌کنید.

به خودتان یادآور شوید که باتوجه به امکانات و شرایطتان، هر چه از دستتان همین الان برمی‌آید را انجام می‌دهید. تمرین کنید انعطاف‌پذیر باشید تا بتوانید از فرصت‌ها برای تغییر بهره ببرید.

۳. اسیر دام «باید سخت‌تر کار کنم» نشوید.

اگر می‌خواهید به استرس، مشکلات یا خستگی‌هایتان با تلاش برای سخت‌تر کار کردن واکنش بدهید، دست نگه دارید.

همانطور که در بالا ذکر کردیم، احتمالاً الان تا جاییکه از دستتان برمی‌آید تلاش می‌کنید. اینکه به خودتان بگویید پاسخ حل مشکلاتتان سخت‌تر کار کردن است اصلاً فکر درستی نیست.

با گفتن این به خودتان که مشکل تلاش ناکافی است، باعث می‌شوید در امتحان کردن روش‌های جدید را بر روی خود ببندید. مثل آنهایی که برای مقابله با پرخوری خود به خودشان می‌گویند که باید برای متعهد ماندن به رژیم‌غذایی خود باید بیشتر تلاش کنند. وقتی مشکل را به تلاش نکردن ربط می‌دهید، سعی می‌کنید آن را با قدرت اراده خودتان حل کنید تا سایر راهکارها.

۴. بیش از اندازه فکر نکنید.

آدمها معمولاً برای حل مشکلاتشان فکر می‌کنند. بااینکه این راهکار مفیدی است اما خیلی مهم است که بدانید بیش از اندازه فکر کردن با روحیه افسرده، کیفیت راهکارهایی که به دست می‌آورند را پایین می‌آورد.

اگر تا همین الان درمورد مشکلات\موقعیت خود فکر کرده‌اید، بفهمید که پاسخ مشکلاتتان در بیشتر فکر کردن برای پیدا کردن راه‌حل نیست.

ایجاد وقفه در فکر کردن درمورد مشکلاتتان به احتمال بیشتری شما را به سمت چیزهای کوچکی که می‌توانید برای بهتر کردن اوضاع یا روحیه‌تان انجام دهید، سوق می‌دهد.

این وقفه را می‌توانید با فعالیت‌هایی مثل ملاقات دوستان، یا بعضی تمرینات مدیتیشن برای تقویت تمرکز ایجاد کنید.

مدیر بازدید : 1016 شنبه 21 بهمن 1391 نظرات (0)


آیا شده که احساس کنید خیلی حرف می زنید؟ یا هنگام شنیدن یک لطیفه مزه پرانی کرده باشید؟ یا لحظه های خوب را به موقعیت های دوست نداشتنی تبدیل کرده باشید؟
 

خوب! بهترین کار این است گوش کنید و حرف نزنید. شاید بسیاری از مردم قبول نداشته باشند اما سکوت در موقعیتهای مختلف، واقعا یک برگ برنده در دستان شماست. سکوت باعث می شود عاقلتر دیده شوید و از درگیری با دیگران نیز جلوگیری می کند. به طور کلی باید گفت، سکوت باعث می شود تا زندگی راحتتر و شادتری داشته باشید.

در این مطلب موقعیت هایی را نام برده ایم که بهتر است سکوت کنید و زبان به دهان بگیرید


1. وقتی دیگران خبرچینی می کنند.

مردم، سخن پراکنی و غیبت را خیلی دوست دارند. از اول ازل این مساله بوده و هیچ راهی هم برای حذف آن از زندگی بشر وجود ندارد. این کار گویا به مردم انرژی و شادی می بخشد و زندگی را برایشان جالب تر می کند. اما از دفعه بعد، وقتی در جمعی حاضر هستید که در مورد دیگران - مخصوصا دوست شما – خبرچینی می کنند، سعی کنید زبان خود را نگه دارید. فقط به غیبت های آنها گوش کنید با این کار مواردی از دو طرف دستگیرتان می شود. به جای اینکه شما هم با غیبت کننده ها همراهی کنید و بگویید: «آره، فلانی را دیدی چه کار کرد ...» سعی کنید بگویید: «او همه تلاش خود را انجام داد» و ببینید نتیجه آن چیست. سعی کنید لذت غیبت و سرکوب دیگران را از دل خود بیرون کنید. تاثیر آن را در آینده می بینید و از آن لذت خواهید برد.

2. وقتی در مورد زندگی عاطفی از شما سوال می شود.

دیروز با هم کجا رفتید؟ خوش گذشت؟ چه هدیه ای برایت خریده بود؟ اینها سوالاتی هستند که اصولا دوستان و هم خانه ای ها از یکدیگر می پرسند و ما هم برای نشان دادن فتح الفتوحات خود به آنها، همه چیز را از سیر تا پیاز برایشان تعریف می کنیم. اما بهتر است همیشه مرموز باقی بمانید. حرف نزدن در مورد ارتباطات خود باعث می شود تا دیگران ارزش و احترام بیشتری برای شما قایل شوند و بیشتر دنبالتان باشند. فقط در مواردی که به همفکری یا کمک کسی نیاز دارید، با او در مورد زندگی عاشقانه خود صحبت کنید.


مدیر بازدید : 820 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)


فراموش کردن گذشته می‌تواند کنار آمدن با مرگ، طلاق یا برهم خوردن رابطه‌ها را شامل شود. توصیه‌هایی که برایتان آورده‌ایم کمکتان می‌کند با گذشته خداحافظی کنید و به سمت آینده پیش روید.

فراموش کردن گذشته—چه به معنای ترک یک رابطه عادتی یا سوگواری از مرگ عزیزی باشد—یکی از سخت‌‌ترین کارهاست. حتی بااینکه آن رابطه‌، رابطه‌ای ناسالم بوده اما هنوز هم برای جدا شدن از آن مشکل دارید.

آسان نیست، اما راه‌های عملی وجود دارد که کمکتان کند گذشته‌تان را فراموش کنید. اما قبل از اینکه با گذشته خداجافظی کنید، لازم است با خاطرات و تجربیاتتان روبه‌رو شوید.

شش قدم برای فراموش کردن گذشته

بنویسید، حرف بزنید، طراحی کنید، نقاشی کنید، وگرنه به دام خاطراتتان می‌افتید. فراموش کردن گذشته یعنی احترام گذاشتن به خاطراتتان.

احساسات و عواطف مربوط به خاطرات دردناک را با شستن آنها از ذهنتان فراموش کنید – شاید در طول آن احساس وحشتناکی داشته باشید اما بعد از آن آرام و راحت خواهید شد. با زندگی کردن دوباره با آن خاطرات، فراموششان کنید.

در صورت امکان به عقب برگردید و با آدم‌هایی که در آن خاطرات کنارتان بودند صحبت کنید. فراموش کردن گذشته می‌تواند به معنی برگشتن به گذشته باشد.
احساسات واقعی‌تان را تقسیم کنید؛ اگر درست بود اعتراف کنید. فراموش کردن گذشته به معنی ابراز احساساتتان است. اگر لازم است با اشتباهاتتان کنار بیایید، باید گناه و خجالت ناشی از آن را گردن بگیرید.

اگر لازم است عذرخواهی کنید و بخشش بطلبید. فراموش کردن گذشته به معنی آسیب‌پذیر بودن است.

با میل غیرقابل کنترل خود به خوردن غذا یا نوشیدن مشروبات الکلی مقابله کنید، درغیراینصورت به خودتان صدمه خواهید زد. فراموش کردن گذشته یعنی دفن کردن غرورتان.

مدیر بازدید : 2548 دوشنبه 13 شهریور 1391 نظرات (0)


رابطه جنسی یک شبه: مشکلات و معضلات

متاسفانه گاهی شاهد آن هستیم که برخی آقایان در برقراری ارتباط با خانمها فقط به دنبال رابطه جنسی هستند آن هم از نوع غربی و یک شبه و بلافاصله بعد از دوستی به طرف مقابلشان پیشنهاد سکس میدهند که این موضوع خلاف همه معیارهای اخلاقی، عرفی و انسانی جامعه است. خانمهایی که دانسته و نادانسته وارد چنین روابطی میشوند باید بدانند که هدف آن شخص چیزی جز سوء استفاده جنسی نبوده و هرگز مسئله عشق و دوست داشتن در میان نیست و احتمال خیلی زیاد وجود دارد که پس از اتمام رابطه جنسی دیگر شاید حتی یک بار هم از وی خبری نشود و همین مسئله باعث بروز مشکلات روحی، جسمی و احساسی فراوانی شود. رابطه جنسی بخصوص برای خانمها باید به همراه احساس و اتصال عاطفی عمیق باشد و فقط به بعد از ازدواج موکول شود.


در این مقاله بررسی میکنیم که آیا برای خانم‌ها هم امکان دارد که بدون ایجاد واکنش احساسی یا وابستگی، با کسی ارتباط جنسی برقرار کنند؟ به عبارت دیگر، آیا خانم‌ها هم می‌توانند مثل خیلی از آقایان رابطه‌جنسی بی‌احساس داشته باشند؟ در 99% از موارد پاسخ منفی است.

بیشتر خانم‌ها نمی‌توانند بدون وارد کردن قلب و احساس خود یا انتظارات و توقعات بعدی، با کسی ارتباط جنسی برقرار کنند اما چرا؟ اجازه بدهید کمی به بیولوژی بدن آنها بپردازیم. وقتی خانم‌ها شروع به تبادلات فیزیکی با مردی  می‌کنند، از در آغوش کشیدن گرفته تا ایجاد رابطه جنسی، مقدار زیادی هورمون پیوندی اُکسی‌توسین در بدن آنها ترشح می‌شود. زمانیکه این هورمون ترشح می‌شود، شیمی مغز تغییر کرده و فرد از نظر احساسی، پیوند بیشتری با فردی که آن را تحریک کرده پیدا می‌کند. اگر تصور می‌کنید که یک خانم می‌تواند بدون ایجاد هیچ حسی با مردی ارتباط برقرار کند، مطمئن باشید که اکسی‌توسین همه چیز را تغییر خواهد داد! حتی اگر واقعاً علاقه‌ای به دیدن دوباره او نداشته باشد، مطمئناً هنوز دوست دارد از او خبر داشته باشد تا مطمئن شود که همه ارتباطش کاملاً بی‌مفهوم نبوده است. و اگر قبل از برقراری ارتباط به او تمایل داشته باشد، اکسی‌توسین باعث می‌شود انتظارش از آن رابطه بیشتر شود. باعث می‌شود روز بعد مدام نگاهش به تلفن‌همراهش باشد و انتظار یک تماس یا پیام را بکشد و فکرش هم مدام پیش او خواهد بود. این متاسفانه کاملاً طبیعی است. میل خانم‌ها به ارتباط عاطفی بخاطر تغییر هورمونی ایجاد شده در مغزشان و  چون موجوداتی احساسی هستند، بعد از ایجاد ارتباط جسمی بیشتر می‌شود.

وقتی زنی وارد یک رابطه جنسی عادی بدون آینده می‌شود و چیزیکه می‌خواهد را طلب نمی‌کند یا چیزیکه دوست دارد را انجام نمی‌دهد یا در هر حال احساس رانده شدن می‌کند، دچار یک نوع خماری بعد از معاشقه می‌شود. این خماری بخاطر وجود هورمون‌های پیوندی زیاد در بدن اوست که هیچکس را برای وصل شدن پیدا نمی‌کنند. ممکن است احساس ناامیدی، ناراحتی، عصبانیت، گناه یا خجالت کند زیرا مقدار زیادی اکسی‌توسین در بدنش تولید شده است بدون اینکه کسی را بیابد که با او ارتباط احساسی پیدا کند.


مدیر بازدید : 1100 پنجشنبه 12 مرداد 1391 نظرات (0)


اختلال تجزیه هویت


اختلال تجزيه هويت(هويت پريشي)، كه اختلال شخصيت چند گانه هم ناميده مي شود عبارت است از وجود دو يا چند هويت يا شخصيت متمايز كه به تناوب رفتار را كنترل مي كنند. معمولا اين شخصيت ها نام و سن و مجموعه اي از خاطرات و رفتارهاي ويژه خود را دارند. در اغلب موارد يك هويت اصلي با نام واقعي شخص وجود دارد كه منفعل، وابسته و افسرده است. هويتهاي جانشين نوعا داراي ويژگي هايي هستند كه با هويت اصلي تعارض دارند؛ مثلا خصمانه، كنترل كننده، و خود ويرانگرند. در بعضي موارد اين شخصيتها ممكن است حتي در ويژگي هايي مثل دست خط، استعدادهاي هنري و ورزشي و آشنايي به زبانهاي خارجي با هم تفاوت داشته باشند.


هويت اصلي معمولا از تجربه هاي هويت هاي ديگر اطلاعي ندارد. دوره هايي از ياد زدودگي بدون علت، از قبيل زوال حافظه براي چند ساعت يا چند روز در هفته، مي تواند نشانه هايي از وجود اين اختلال در فرد باشد.

يكي از مشهورترين موارد شخصيت چند گانه، كريس سايز مور است كه شخصيتهاي مختلف وي: ايو وايت، ايو بلك و جين است كه در فيلم سه چهره ايو به تصوير كشيده شد.
نمونه ديگر از شخصيتهاي بسيار معروف چند شخصيتي ها مورد پسر 17 ساله اي به نام جونا بود كه به خاطر سرددردهاي شديد كه غالبا فراموشي در پي داشت، در بيمارستان بستري شده بود. كاركنان بيمارستان متوجه شدند كه در روزهاي مختلف تغييرات چشمگيري در شخصيت وي پديد مي آيد، و روانپزشك بيمارستان نيز سه هويت فرعي مجزا را در وي تشخيص داد.
.


مدیر بازدید : 1295 جمعه 12 خرداد 1391 نظرات (1)

خودشیفتگی

خود شیفتگی می تواند یک مانع جدی در روابط و مناسبات میان فردی باشد. ویژگی های یک شخصیت خود شیفته می تواند به عنوان یک عامل منفی به هر ارتباطی ضربه وارد کند.

زنان و مردان شیفته

هر چند تمام افراد تا حدی دارای ویژگی های خودشیفتگی هستند و گاهی آن را از خود بروز می دهند اما افرادی که به طور خاص مبتلا به خودشیفتگی هستند ممکن است درباره توانایی های خود غلو کنند، محتاج توجه، شگفتی، تعجب، مهربانی و .. بسیار زیاد باشند و این امر می تواند برای یک ارتباط به ویژه هنگامی که خودپسندی و خودشیفتگی خود را نشان می دهند بسیار مضر باشد.

شخصی که تا حد بیمارگونه مبتلا به خودشیفتگی است کم کم احساس شرم و حیای خود را از دست داده و یا حداقل بسیار کمتر از سایر افراد احساس شرم و حیا خواهد کرد

در ادامه این یادداشت به برخی ویژگی های شخصیتهای خود شیفته و نحوه تاثیر آن بر ارتباطات را متذکر می شویم.


- بی شرمی

شخصی که تا حد بیمارگونه مبتلا به خودشیفتگی است کم کم احساس شرم و حیای خود را از دست داده و یا حداقل بسیار کمتر از سایر افراد احساس شرم و حیا خواهد کرد. این بدان معناست که چیزهایی که باعث می گردد دیگران به طور طبیعی احساس شرمساری کنند بر روی این افراد تاثیر مشابه ندارد و بنابراین بازی کردن با احساسات دیگران، استفاده و سواستفاده از سایر افراد و دست انداختن آنها باعث هیچ گونه تاثیری در وی نمی گردد و احساس شرمساری نمی کند که همین موضوع آنها را خطرناک می سازد. برای آنها به بازی گرفتن احساسات طرف مقابل باعث شرمساری نیست زیرا آنها همیشه خود را بالاتر از دیگران می بینند. آنها چیزی را می خواهند پس آن را به دست می آورند. صرفنظر از اینکه این کار چه تاثیری بر روی سایرین دارد چندان مهم نیست.


- تصویر ذهنی تحریف شده از خود

افراد سالم قادر به درک و شناخت عیوب و ایرادهای خود هستند، هر چند ممکن است برای شان ساده نباشد که بپذیرند باید قدری صبورتر باشند چون پرخاشگر است، باید فروتن باشد چون خودخواه است و یا باید قدری مودبانه تر صحبت کند چون کمی بی ملاحظه است و .. اما به هر حال به این عیوب واقفند در حالی که در افراد خودشیفته، شخص خودش را کامل می بیند لذا هیچ انگیزه ای برای بهبود ندارد و لذا هر گونه تغییری دور از انتظار خواهد بود.



افراد سالم قادر به درک و شناخت عیوب و ایرادهای خود هستند، در حالی که در افراد خودشیفته، شخص خودش را کامل می بیند لذا هیچ انگیزه ای برای بهبود ندارد

-

مدیر بازدید : 1437 شنبه 27 اسفند 1390 نظرات (1)

10 اشتباه قرارهای ملاقات عاشقانه

1. خود را بی‌خیال نشان دادن
این راهکار معمولاً به یکی از این دو دلیل استفاده می‌شود. اولین دلیل محافظت از نفستان است. درمورد قرارهای ملاقات عاشقانه، همه آدم‌ها به طریقی از طرد و رد شدن می‌ترسند. وقتی تظاهر می‌کنید خیلی درگیر نیستید باعث می‌شود احساس امنیت کنید اما ممکن است از نظر طرف مقابل کناره ‌گیر و بی‌خیال بیایید و همین او را دلسرد می‌کند. ایجاد تعادل بین نشان دادن علاقه و حفظ آرامش بهترین راهکار است. یک دلیل دیگر که باعث می‌شود افراد ملاقات را به بازی بگیرند، به دست آوردن چیزی است که می‌خواهید، چیزی که اگر مستقیم آن را عنوان کنید به دست نمی‌آورید. مثلاً، اینکه به یک نفر بگویید عاشقش هستید تا با شما آشنا شود و بعد دیگر به او حتی یک تلفن هم نزنید. این نوع سرکار گذاشتن کاملاً غیرقابل ‌قبول است و موجب یک رابطه سالم نمی‌شود. اشکالی ندارد که بهترین شکل و شخصیت خودتان را به طرف مقابل نشان دهید و کمی محتاط باشید اما باید جرات داشته باشید و خود واقعیتان را به طرف مقابل نشان دهید.

2 حرف زدن زیاد از حد از روابط قبلی


بااینکه این قبیل اطلاعات در یک نقطه از رابطه بالاخره ردوبدل می‌شوند اما نباید در اولین مراحل رابطه با جزئیات کامل درمورد آنها بحث شود. شما می‌خواهید طرف مقابلتان را بیشتر بشناسید و این برای هر دوی شما یک شانس برای شروع دوباره است. به دنبال کشیدن خاطرات گذشته و وارد کردن آن به رابطه جدیدتان اصلاً کار درستی نیست. اگر خاطراتی از روابط گذشته دارید، بهتر است قبل از انیکه یک رابطه جدید را شروع کنید، نزد مشاور بروید و مشکلتان را حل کنید، حداقل تاحدی که به واکنش‌ها و قضاوت‌های شما در رابطه جدید تاثیر منفی نگذارد.

3. خیال‌پردازی کردن درمورد آینده
مردها معمولاً استاد به بازی گرفتن قرار اول هستند اما خانم‌ها درمقابل استاد خیال‌پردازی کردن هستند. اگر می‌بینید که هنوز از قرار سومتان نگذشته فرد را در فکرتان برای ازدواج بررسی می‌کنید، بهتر است به خودتان یادآور شوید که خیلی تند نروید. در 3 تا 6 ماه اول رابطه، شما با اکسی‌توسین رابطه را می‌گذرانید، همان ماده‌‌ای که در شکلات وجود دارد. این ماده حس شادی و خوشحالی ایجاد می‌کند که در کنار عاشق شدن می‌آید. مغز شما را این ماده فرح‌ بخش دزدیده و توانایی شما را برای خوب فکر کردن گرفته است. تازمانیکه نتوانسته‌اید یک نفر را خوب بشناسید و در موقعیت‌های مختلف واکنش‌ها و رفتارهای او را مشاهده کنید، به نفعتان است که تصمیم جدی درمورد او نگیرید. به آن تصوری که از آن فرد در خودتان ساخته‌اید بسنده نکنید. این باعث می‌شود انتظارات غیر واقعبینانه در خود شکل بدهید که موجب ناکامی و ناامیدی‌های آتی می‌شود.


مدیر بازدید : 1497 پنجشنبه 22 دی 1390 نظرات (0)


یكی از مهترین معیارها در دوستی ؛وجود اعتماد ما بین دو جنس است . واضح است كه این عدم اعتماد؛ باعث بروز مشكلات فراوان ؛ دیگری در جامعه میشود .....!

عدم اعتماد دختران ؛ خود پسران و افكار غلط آنهاست . متاسفانه اكثر پسرها ؛وقتی به دنبال دوست دختر هستن ؛افكار اروپایی  دارند !اما وقتی نوبت به تشكیل زندگی و ازدواج فرا می رسد ؛افكار اروپایی كنار میرود و كا ملا شرقی  میشود!!! این تناقض در نحوه عمل آنها و آسیب هایی كه  دختران از این نوع طرز تفكر می بیندد یكی از دلایل مهم عدم اعتماد است.

مدیر بازدید : 1314 چهارشنبه 30 آذر 1390 نظرات (1)

خوشبختی چیست؟

شاید بارها به خود گفته اید: «خوش به حال فلانی؛ واقعاً خوشبخت است!» اما غافل از اینكه خوشبختی چیزی نیست كه فقط متعلق به فرد خاصی باشد. همه ما به نوعی خوشبخت و سعادتمند هستیم اما شاید برای درك و لمس این خوشبختی كه در وجود تك تك ما به ودیعه گذارده شده، تاكنون تلاشی نكرده ایم.


واقعاً خوشبختی چیست؟ كجا بایستی آن را یافت؟ خوشبخت كیست و علت خوشبخت بودنش چیست؟ شاید اگر كمی با خود صادق باشیم و به قولی چشم ها را بشوییم و به گونه ای دیگر بنگریم، خود را نیز خوشبخت و سعادتمند بدانیم چون خوشبخت بودن در واقع فقط یك حس زیبا و دلنشین است. پس فقط كافی است بخواهیم و سعی كنیم درك این حس زیبا را در خود شكوفا نماییم.


خوب است بدانیم كه افراد خوشبخت، در واقع خود را عامل خوشبختی و سعادت شان می دانند زیرا خود را محق آن می دانند، چون آنها به خوبی به این امر واقف هستند كه انسان هرآنچه را كه اراده كند، می تواند به اذن الهی خلق كند. در واقع انسان این موجود الهی و رحمانی قادر است با قدرت فكر و اندیشه اش شرایط زندگی را به گونه ای كه خود می خواهد رقم زند، پس بیایید قبل از هرچیز، خود را دریابیم.


افراد خوشبخت به خوبی قادرند بین تنش و آرامش، بین آنچه كه دارند و آنچه كه طالب آن هستند و بین امكانات و تمایلات خود تعادل و توازن برقرار كنند. آنها نه تنها به سعادت و خوشبختی می اندیشند بلكه اصول صحیح و اساسی زندگی كردن را به خوبی می دانند و از لحظه لحظه زندگی خود لذت می برند و چون افرادی خوش بین هستند اغلب در زندگی شان شاهد اتفاقات خوب و زیبا می باشند.

آنها حتی از موضوعات بسیار كوچك و جزیی به وجد و نشاط می آیند و احساس رضایتمندی می كنند و از این بابت شاكر و سپاسگزارند و هرگز در انتظار بخت و اقبال آنچنانی نمی نشینند.


مدیر بازدید : 3689 شنبه 26 آذر 1390 نظرات (2)



خواندن ان با تامل توصيه مي شود


دكتر پات لاو، روانشناس معروف، چهار نوع رفتار را كه جز نيازهاي اساسي انسان است، بر مي شمارد و از آنها به عنوان پايه‌هاي مستحكم عشق نام مي برد.

بسياري از زوج هاي جوان دنبال آنند كه چگونه مي توان يك رابطه عاشقانه را پي ريزي كرد. دكتر پات لاو روانشاس معروف، چهار نوع رفتار را كه جزء نيازهاي اساسي گونه انسان است، بر مي شمارد و از آنها به عنوان پايه هاي مستحكم عشق نام مي برد.
 
مدیر بازدید : 1157 سه شنبه 22 آذر 1390 نظرات (0)

این توصیه ها را یک مشاور روانشناس گفته است؛ آنقدر جالب هستند که بد نیست شما هم بدانید.

وقتی مردی شما را بخواهد، هیچ چیز نمی تواند جلوی او را بگیرد.
اگر شما را نخواهد، هیچ چیز نمی تواند نگهش دارد.

دست از بهانه گیری برای یک مرد و رفتار او بردارید.
هیچوقت خودتان را برای رابطه ای که ارزشش را ندارد تغییر ندهید.
رفتار آرامتر همیشه بهتر است.
قبل از اینکه بفهمید واقعاً چه چیز خوشحالتان می کند، با کسی ارتباط برقرار نکنید.
اگر رابطه تان به این خاطر که مردتان آنطور که لیاقتش را دارید، با شما رفتار نمی کند، به اتمام رسید، هیچوقت سعی نکنید که با هم دو دوست معمولی باشید.
مدیر بازدید : 1215 دوشنبه 21 آذر 1390 نظرات (0)
دوستي با اين اشخاص را به هم بزنيد
هشت نوع شخصيت كه بايد از آنها دوري كرد:


همه ما دوست داريم باور كنيم كه نزديكان مان آدم‌هايي متعادل، شاد و داراي ذهني سالم هستند اما بارها پيش آمده كه متوجه شديم واقعيت غير از اين است. تصور كنيد يكي از بهترين روزهاي زندگي تان را آغاز كرده ايد و خدا را براي همه زيبايي‌ها و نعمت‌هايش شكر مي‌كنيد كه ناگهان رويارويي با يكي از آشنايان بلافاصله شما را از عرش به زير مي‌آورد. حتي اگر انساني خوشبين و مثبت باشيد، در كنار چنين اشخاصي منفي خواهيد شد. از بدترين اين نوع شخصيت‌ها مي‌توان به موارد ذيل اشاره كرد:
* خودشيفته‌ها
اين افراد شديدا حس خودبزرگ بيني دارند و چنين مي‌پندارند كه دنيا گرد آنها مي‌چرخد. اين افراد مانند كنترل گرها موذي و حيله گر نيستند و تا حدي آشكار خواسته‌هاي خود را بيان مي‌كنند. گاهي به نظر مي‌رسد بايد به آنها گفت: "فقط خودت مهم نيستي كه!"
اين افراد فقط خواسته‌هاي خود را در نظر مي‌گيرند و نيازهاي شما به باد فراموشي گرفته مي‌شود. در اين رابطه شما احساس ياس و سرخوردگي پيدا مي‌كنيد. آنها چنان انرژي شما را صرف خواسته‌ها و اميال خود مي‌كنند كه ديگر چيزي براي خودتان باقي نمي‌ماند.
 

مدیر بازدید : 1426 پنجشنبه 19 خرداد 1390 نظرات (0)


۱- سعی کنید به هنگام خواب شکم شما بیش از حد معمول پر نباشد .

2- از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان اجتناب کنید .

3- از نگاه کردن به مناظر، فیلم ها و تصاویر تحریک کننده جدا" خودداری کنید و به محض مواجه شدن با این امور چشم خود را بسته و یا به زمین و یا آسمان نگاه کنیددوستان انقدر اینترنت مطالب خوبی داردکه لزومی ندارد تصاویر منحرف را نگاه کنید.

4- از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی های جنسی وتحریک کننده و فکر کردن در این امور جدا" پرهیز کنید .

5- از خوردن موادغذایی که محرک است مانند : خرما، پیاز، فلفل ، تخم مرغ ، گوشت قرمز،غذاهای پرچرب ، حتی المقدور اجتناب و به میزان ضرورت اکتفا کنید .

6-قبل از خواب حتما" مثانه خود را تخلیه نمایید .

7- از نوشیدن افراطگونه آب و مایعات پرهیز کنید ( به خصوص شب ها و قبل از خوابیدن ) .

8- هیچ گاه بدن عریان خود را در آینه نگاه نکنید

.9- از دست ورزی اندام جنسی خود اجتناب کنید و به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی دست ورزی نکنید مخصوصا هنگامی که در رختخواب هستید.

10- هرگز به رونخوابید

.11- به منظور تخلیه انرژی زاید بدن به طور منظم و زیاد ورزش کنید

.12- هیچ گاه بیکار نباشید و برای اوقات فراغت خود برنامه داشته باشیدو آن را با مطالعه ، ورزش ، زیادت عبادت کتاب و ...پر کنید .

13- هرگز در مکانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران نباشید

 14- هرگاه مورد هجوم افکار جنسی واقع شدید، در مکان خلوت و دور از نظر دیگران بسر نبرید بلکه در مجالس عمومی وارد شوید و در آنجا به سر برید بهترین روش پیشنهادی در این حالت این است که به دوستانتان تلفن زده وبا انها مدتی صحبت کنید

.15- هفته ای یکی دو روز روزه مستحبی بگیرید و اگر توان آن را ندارید روزه اخلاقی بگیرید؛ یعنی ، میزان صرف غذا را کاهش و فاصله هر وعده غذا را افزایش و تعداد دفعات غذا راکاهش دهید و به حداقل خوراک اکتفا کنید

.16- با نامحرم رفتار متکبرانه داشته باشید و از سخنان ملایمت آمیز با آنها خودداری کرده واز نرمی و لینت در کلام با آنها اجتناب ورزید

.17- هیچ گاه با نامحرم و جنس مخالف در مکان خلوت و دور از نگاه دیگران باقی نمانید، حتی برای آموزش و ...18- قرآن زیاد بخوانید و درباره معانی آیات آن فکر کنید

و از همه مهمتر.تا قبل از اینکه شما را خواب نگرفته به رختخواب نروید (سعی کنیدزمانیکه میخواهید به رختخواب بروید با خواندن کتاب یا تماشای تلویزیون افکارجنسی را از خوددور کنید).به محض بیدار شدن رختخواب را ترک کنید.اگر قصد استحمام داریدو مورد حجوم افکار جنسی واقع هستیداز استحمام خودداری کنید .زمانی انسان استمناء میکند که تحریک شده باشد پس بار دیگر میگویم از فکرهای بدچه صحنه هایی که قبلا دیده اید و چه مواردی که به اقتضاء جوانی خود دوست دارید  جدا خودداری کنید

بار دیگر تاکید می کنم تا قبل از اینکه شما را خواب نگرفته به رختخواب نروید . با خواندن کتاب خود را سر گرم کرده وبه مسائل جنسی مطلقا فکر نکنید
درباره ما
برای ارتباط با سایت  از طریق گزینه تماس با ما و یا ایمیل ادرس porsesh.shahed@gmail.com
اقدام بفرمایید.
با سپاس
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    لطفا نظر خود در مورد موضاعات سایت و میزان رضایت را بفرمایید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 297
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 130
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 110
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 586
  • بازدید ماه : 1,331
  • بازدید سال : 11,141
  • بازدید کلی : 884,775
  • کدهای اختصاصی